Diana Gourmet, imaginea modernă a retailului specializat
În condițiile în care 90% dintre consumatorii români cumpără carne cel puțin o dată pe săptămână, faptul că apar tot mai mult magazine dedicate lor a devenit normalitate. Sunt însă locuri care transformă achiziția într-o întreagă experiență și „nevoia” într-o adevărată ocazie de consum. Un astfel de loc este cea mai nouă locație Diana Gourmet.
Când a decis să extindă rețeaua de magazine cu un nou Gourmet, retailerul Diana a avut în minte ceva complet nou față de locațiile pe care deja le administra, inclusiv față de conceptul gourmet inaugurat inițial în 2017. De la locație, la mobilier și amenajare, noul Diana Gourmet a pășit în noua generație a magazinelor specializate.
„Era un pas natural în dezvoltarea pe plan local a conceptului. Diana Gourmet păstrează aceleași valori definitorii în ceea ce privește sortimentația, cu focus pe produsele și preparatele din carne. Am venit cu un upgrade de design, adaptat locației și timpului, având în vedere că au trecut mai mult de trei ani de la deschiderea primului magazin de acest tip, dar ne-am păstrat identitatea și factorii care ne diferențiază în conștiința clientului”, spune Adina Crăciunescu, Directorul de Marketing al retailerului. Și, potrivit ei, „de la locația magazinului, elementele de design inedite, amabilitatea personalului, calitatea produselor rafinate și până la canalele de comunicare, totul a fost aliniat la un standard superior de competență”.
Noul Diana Gourmet, deschis în decembrie 2020, se află în incinta centrului comercial Shopping City din Râmnicu Vâlcea și are o suprafață de vânzare de 70 de metri pătrați. Deși spațiul nu este unul foarte mare având în vedere amplasarea magazinului, zona de vitrină asistată este mai mare decât în cazul primului magazin de acest tip al rețelei. „Alegerea sortimentației a fost unul dintre cele mai dificile procese, întrucât am fost nevoiți să reducem diversitatea gamei de produse și să ne concentrăm pe o ofertă care să exceleze prin calitate, funcționalitate, inovație și design”, explică directorul de marketing. Drept urmare, 70% din sortimentație este reprezentată de carne și produse din carne, restul de 30% fiind produse din alte categorii între care se regăsesc cele mai rafinate și solicitate SKU-uri listate în primul magazin Diana Gourmet, produse corelate și complementare cu carnea.
Conceptul, punct de sprijin pentru producătorii români
Deși aproape trei sferturi din oferta magazinului este reprezentată de carne, nu înseamnă că la raft nu și-au găsit loc și alte produse locale, unele pe care proprietarii le-au ales în acord cu principiile lor de business. „Amprenta producătorilor români este vizibilă la raft”, spune retailerul, ceea ce pentru shopperi se traduce prin pâine proaspătă cu maia, chifle cu semințe pentru burgeri, brânzeturi, dulciuri artizanale, dulcețuri și sosuri, o gamă rafinată de vinuri și băuturi alcoolice. Iar diversificarea gamei de produse se bazează pe feedbackul clienților și, evident, pe cerere. În acest moment, în topul celor mai apreciate produse se află gama de carne maturată de vită 100% românească (antricot de vită și vrăbioară), la care se adaugă gama proprie Tartufo, adică Tartufo Fine Burger și Cârnați Tartufo.
„Principalul avantaj și elementul surpriză este trufa albă, cu un miros și gust inconfundabile. Deși sunt produse încă de nișă în România, acestea încep să genereze cerere și interes din partea consumatorului final. E vorba despre micii extra usturoi, hamburger de vită, antricot de vită marinat în sos pesto, antricot de vită cu portocală, mușchi de vită condimentat cu ierburi de grădină, mușchiuleț de porc marinat în prapure. Dacă ieșim din zona cărnurilor, în top mai intră vinul roșu Malbec, vin de desert, chutney de ardei și ketchup de prune, biscuiți artizanali, uleiuri aromatizate și produse bio de băcănie”, detaliază Adina Crăciunescu.
Topul se bazează pe cererea venită de la o medie zilnică de 130 de clienți, număr în creștere încă de la deschiderea magazinului, chiar dacă mare parte din funcționarea acestei noi locații a stat sub restricțiile impuse în contextul pandemiei. Cât despre profilul clientului, retailerul vorbește despre un consumator exigent și informat, cu așteptări specifice, care la o vizită în magazin cheltuiește cel puțin 50 de lei pentru produsele pe care și le dorește, fiind vorba totodată de clienți recurenți. „Segmentul produselor premium este în continuare unul mic, însă cu potențial de creștere în următorii ani. Trendul este unul ascendent, însă este nevoie de răbdare și perseverență pentru educarea consumatorilor români”, adaugă Adina Crăciunescu.
Pe potențialul de creștere au și mizat când au decis să investească într-o astfel de locație în care rafturile sunt din lemn de mango, ceramica este diferită de ce poți găsi în mod normal într-un magazin cu astfel de specific.
Articolul complet poate fi citit aici.