Bilanțul deschiderilor în retailul local în luna iulie
Planurile de expansiune au rămas pe lista de priorități a jucătorilor internaționali prezenți pe piața din România, dar și pentru retailerii independenți. Astfel, în luna iulie, au fost deschise 30 de unități comerciale, ușor peste nivelul din luna iunie, când au fost inaugurate 28 de locații noi.
La fel ca și în lunile precedente, Profi rămâne retailerul cu cele mai multe deschideri, inaugurând 11 magazine, dintre care 2 locații standard, 4 formatul City și 5 Profi Loco. Retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners a anunțat recent că schimbă strategia de business pentru piața locală și pune și mai mult accent pe o ofertă cu prețuri mici. Mai mult, după mai multe teste derulate cu succes anul trecut, Profi mizează și pe avantajul sistemului convenience. În acest context, retailerul a bifat deschideri noi și în București și Ilfov, dar și în județe precum Argeș, Olt, Dolj, Constanța sau Bihor. Odată cu aceste deschideri, Profi deține 1.404 locații la nivel național, dintre acestea 947 în mediul urban și 457 în rural.
Clasamentul celor mai expansivi retaileri în luna iulie este completat de Auchan și Mega Image. Auchan a continuat extinderea rețelei de proximitate, inagurând 6 magazine MyAuchan în stațiile Petrom, în județele Ialomița, Argeș, Vâlcea și Teleorman. Cât despre Mega Image, retailerul a bifat cinci deschideri, două sub brandul Mega Image și trei sub brandul Shop&Go.
Și discounterul Lidl și-a continuat investițiile, adăugând două noi locații pe harta expansiunii, în județele Arad și Bihor. Odată cu aceste deschideri retailerul a trecut de pragul de 300 de magazine pe plan local. Câte o unitate au bifat Kaufland, Penny, Carrefour, dar și retailerii independenți Annabella, Home Garden și AuGust.
Cu un buget de investiții de 375 de milioane de lei pentru 2021, Kaufland România a deschis în Voluntari al treilea hypermarket din acest an financiar, ajungând astfel la o rețea de 144 de unități comerciale.
Tot în județul Ilfov a fost deschis și cel de-al 284-lea magazine Penny. Retailerul a anunțat că targetul de extindere pentru anul acesta este de 35-40 de magazine, față de 20-25 cât era media anuală, iar bugetul pus la bătaie este de 100 de milioane de euro.
Annabella a inaugurat cel de-al treilea magazin din localitatea Calimănești, o investiție de 700.000 de euro. Acesta este al 92-lea magazin din rețea și a doua locație inagurată de retailer anul acesta. Până la finalul lunii august, Annabella vrea să mai pună pe harta expansiunii alte două locații, una în urban și una în mediul rural, iar ținta pentru 2021 este depășirea pragului de 100 de magazine.
Cât despre AuGust, foștii proprietari ai rețelei Pronto Express, au deschis a doua locație din rețea în zona Gara de Nord, investiția ridicându-se la crica 50.000 de euro.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).