27 de deschideri bifate de marile rețele de retail pe plan local în luna august
Jucătorii prezenți pe piața locală de retail și-au continuat investițiile în expansiune, în luna august fiind inaugurate 27 de unități comerciale noi. Prin comparație cu luna iulie, ritmul de expansiune al marilor lanțuri de retail a rămas constant, în iulie fiind inaugurate 26 de magazine.
Din perspectivă numerică, MyAuchan este lider la capitolul expansiune, bifând 14 deschideri în stațiile Petrom din județele Gorj, Vaslui, Dolj, Mehedinți și Bihor. Odată cu aceste deschideri, rețeaua de magazine MyAuchan deschise în stațiile Petrom a ajuns la 228 de locații. Până la finalul anului retailerul mai are pe listă peste 60 de magazine noi.
Poziția a doua în clasament este ocupată de Profi. Retailerul și-a concentrat investițiile în luna august exclusiv către mediul rural, inaugurând 5 magazine noi. În paralel cu extinderea rețelei, care număra la finalul lunii trecute 1.613 magazine, Profi alocă bugete importante pentru remodelarea unităților existente.
Ce alți retaileri mari au investit în expansiune
Mega Image și-a continuat și el planul de expansiune, punând pe hartă 3 magazine noi. Dintre acestea, o unitate funcționează sub formatul Mega Image și două în formatul de proximitate Shop&Go. Parte a grupului Ahold Delhaize, Mega Image operează 954 de magazine pe plan local.
În lista retailerilor care au investit în expansiune se regăsesc și Kaufland, Penny, Lidl și dm drogerie market. Kaufland a deschis două hypermarketuri în Baia Mare și Hațeg, ajungând la 155 de locații. Penny, Lidl și dm drogerie markt au inaugurat câte o locație. În cazul Penny vorbim despre inaugurarea celui de-al doilea magazin din Sebeș, județul Alba, în timp ce Lidl a deschis un magazin în Stefăneștii de Jos. Cât despre dm drogerie markt, retailerul a bifat prima sa deschidere de anul acesta în Cluj-Napoca, ajungând la 122 de magazine la nivel național.
Puteți urmări evoluția lunară a deschiderilor de magazine în Universul de Retail (UdR). Un proiect online marca Progresiv, Universul de Retail este o aplicație care oferă situația actualizată a magazinelor din rețelele internaționale și locale. UdR pune la dispoziție repartizarea geografică a magazinelor în funcție de canal de vânzare, suprafață de vânzare și date de deschidere, informații despre magazine (adresă, format, suprafață de vânzare și date de deschidere), evoluția numărului de magazine pe tip de canal de vânzare și informații financiare despre jucătorii din piața de retail (cifre de afaceri, profit, număr de magazine și număr de angajați).