10 lucruri pe care trebuie să le știți despre magazinul viitorului
Într-un nou raport, organizaţia internaţională de cercetare în domeniul alimentar IGD şi Consumer Goods Forum (Forumul Bunurilor de Consum, CGF – n.red) au încercat să identifice cele 10 zone pe care trebuie să se concentreze retailerii alimentari pentru a se asigura că magazinele fizice rămân relevante pentru cumpărători, "într-o epocă din ce în ce mai digitală".
Raportul "The Evolution of the Physical Store" (evoluţia magazinului fizic – n.red) prezintă o viziune asupra viitorului magazinului alimentar fizic şi include o serie de coordonate pentru comercianţi, care să-i ajute să fie gata pentru a răspunde cerinţelor acelui viitor.
Joanne Denney-Finch, director executiv IGD, explică: "Lumea digitală avansează cu viteza fulgerului, iar experienţa de cumpărături online va continua să se îmbunătăţească, ceea ce înseamnă că ar putea fi dificil pentru magazinele fizice să rămână relevante pentru cumpărători în viitor. Cu toate acestea, credem că va exista mereu un loc pentru magazinele fizice în retailul alimentar deoarece acestea vor avea întotdeauna teren pentru recompense imediate, achiziţii impulsive şi servicii pentru clienţi."
"Ne aşteptăm ca magazinul viitorului să fuzioneze mediul fizic cu cel digital, să creeze o experienţă mult mai captivantă cu produse proaspete, produse noi, evenimente unice şi mai multe modalităţi de a testa, învăţa şi descoperi. Retailerii şi producătorii trebuie, prin urmare, să colaboreze la pregătirea pentru viitorul foarte diferit care se formează în jurul nostru."
Iată cele top 10 zone pe care retailerii şi furnizorii trebuie să le ia în considerare pentru viitor, în viziunea IGD:
- Înţelegerea cumpărătorilor şi a misiunii lor - distincţiile dintre formate vor deveni mai puţin relevante, iar retailerii şi furnizorii ar trebui să interacţioneze cu clienţii într-un mod mult mai individual;
- Informaţii mai precise asigură servicii mai bune - utilizarea sporită a datelor şi analiza lor vor ajuta retailerii să ia decizii mai informate în jurul gamei lor. Personalizarea va fi, de asemenea, o parte importantă a magazinului viitorului.
- Retailerii trebuie să fie pregătiţi să apeleze la un design flexibil - roboţii şi tehnologia vor elibera mai mult spaţiu în magazin, care poate fi folosit pentru a stimula cumpărătorii şi traficul, cu focus pe alimente proaspete, expunere tematică şi opţiuni convenabile de a lua masa;
- Investiţii în personal - unul dintre principalele beneficii ale utilizării roboţilor şi tehnologiei în magazin este eliberarea personalului, care se va putea concentra asupra serviciilor cu valoare adăugată. Va fi esenţial ca firmele să aibă o faţă prietenoasă care să le aducă brandurile la viaţă;
- Reevaluarea sortimentaţiei – oferirea a ceea ce nu poate oferi e-commerce-ul. Cumpărările regulate se vor muta din ce în ce mai mult în online, astfel încât gamele magazinelor fizice vor trebui să fie unice, adaptabile şi relevante;
- Diminuarea duratei unei călătorii de shopping – o experienţă rapidă la check-out este foarte importantă pentru cumpărători, eliminarea totală a caselor ar putea fi un câştig mare, de asemenea, eliberând spaţiu pentru noi caracteristici şi modalităţi de expunere a produselor şi oferind personalului posibilitatea de a petrece mai mult timp cu clienţii;
- Construirea şi sprijinirea brandurilor – integritatea brandului este esenţială şi producătorii vor trebui să continue investiţiile pentru a găsi modalităţi creative de a-şi construi şi susţine mărcile;
- Implicarea lanţului de distribuţie mai devreme şi mai des – retailerii vor avea nevoie de o mai bună înţelegere a planificării cererii şi a capacităţii de a reacţiona rapid, plus o colaborare mai strânsă pe tot lanţul;
- Magazinele noi vor necesita metode diferite de a măsura succesul - retailerii vor trebui să vină cu noi metode de măsurare a succesului pentru magazinul viitorului în raport cu cerinţele create de cumpărători;
- Feedback din top şi de la partenerii din lanţ - retailerii trebuie să stabilească şi să menţină o viziune la nivel de companie asupra modului în care magazinul va dezvolta brandurile, punând cumpărătorul în centrul acestei evoluţii.
Sursa foto: echochamber.com





