Studiu: Românii sunt sceptici că preţurile vor scădea ca urmare a reducerii TVA-ului

Deși 95% dintre români au aflat deja de decizia scăderii TVA de la 24% la 9% pentru toate categoriile de produse alimentare și băuturi non-alcoolice, începând cu 1 iunie 2015, doar o treime consideră că prețurile la produsele alimentare și băuturile non-alcoolice vor scădea uniform cu reducerea TVA, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions. Mai mult, 3 din 10 români cred că prețurile nu se vor micșora deloc. Studiu: Românii sunt sceptici că preţurile vor scădea ca urmare a reducerii TVA-ului

Un procentaj semnificativ de români, 65%, consideră că doar anumiți comercianți vor reduce prețurile la produsele alimentare. Cei mai mulți își pun speranțele în hypermarketuri și supermarketuri, 75% dintre ei așteptându-se să observe cele mai mari reduceri la alimente în astfel de magazine.

„Românii așteaptă de mult timp reducerea TVA la alimente, măsură implementată deja cu succes în multe țări din Europa. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei este neîncrezătoare că această măsură va fi aplicată corect de către toți comercianții, lucru relevat de studiul iSense Solutions. Acest moment este unul cheie: neîncrederea consumatorilor trebuie adresată de către comercianți, ceea ce va contribui la un comportament mai relaxat al românilor atunci când vine vorba de cumpărături", este de părere Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În ceea ce privește semnalizarea reducerilor, 85% dintre români își doresc ca alimentele și băuturile non-alcoolice să aibă două etichete după intrarea în vigoare a legii: una care să conțină prețul vechi și alta cu prețul redus. De asemenea, sunt așteptate reclame TV care să informeze populația asupra noilor prețuri.

„Consumatorii așteaptă de la comercianți să comunice cât mai transparent modul în care implementează reducerea TVA la alimente. Astfel, 27% dintre ei își doresc să vadă reclame despre modificările prețurilor. Cei care vor aplica și vor comunica corect scăderile de prețuri vor avea un avantaj competitiv și vor câștiga încrederea consumatorilor", afirmă Andrei Cânda, Managing Partner iSense Solutions.

Scepticismul românilor crește și mai mult în cazul restaurantelor. Potrivit studiului iSense Solutions, 6 din 10 cred că prețurile din restaurante nu se vor micșora foarte mult, deoarece acestea includ prelucrarea alimentelor și serviciile oferite, care nu sunt vizate de reducerea TVA.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions în cadrul Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru mediul urban. Rezultatele au un grad de eroare de +/-4,97%, la un nivel de încredere de 95%.

Fondată de Traian Năstase şi Andrei Cânda, iSense Solutions este o companie care oferă oferă servicii integrate de marketing: cercetare, consultanță în marketing si comunicare, digital și vânzări.

Studiu: Crește apetitul românilor pentru cumpărăturile online
Studiu: Crește apetitul românilor pentru cumpărăturile online
Românii din mediul urban care fac cumpărături online sunt foarte fideli acestui canal de cumpărare, arată un studiu realizat de iSense...
Studiu: Românii aleg produsele alimentare în primul rând în funcție de preț
Studiu: Românii aleg produsele alimentare în primul rând în funcție de preț
Când vorbim despre principalele aspecte care îi determină pe consumatori să aleagă un produs de la raft, 39% dintre românii din mediul urban...
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Studiu: Revine apetitul pentru consum și cresc cheltuielile cu bunurile de larg consum
Consumatorii români sunt mai relaxați în privința finanțelor personale atât față de finalul anului trecut, cât și raportat la primăvara...
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
La fix un an de la debutul crizei sanitare în România, prioritățile consumatorilor români nu sunt diferite. Stilul de viață sănătos,...