Românii vor cheltui în medie 600 de lei pe alimente de Sărbători
Bugetul mediu alocat de români pentru cheltuielile alimentare pentru Crăciun şi Revelion este de 617,32 lei, potrivit celui mai recent studiu de piaţă realizat de Mednet Merketing Research Center.
Comparativ cu bugetul alocat de români anul trecut, suma medie destinată achiziţionării produselor alimentare (carne, cozonac, băuturi răcoritoare, fructe) pentru sărbătorile de anul acesta este ușor în creștere (617,32 lei comparativ cu 602,21 lei în 2014). De asemenea, locuitorii orașelor mari sunt dispuși să cheltuiască mai mult pe alimente anul aceasta, bugetul mediu fiind de 638,24 de lei. În ceea ce privește bugetul mediu alocat de aceștia pentru achiziția de produse nealimentare specifice sărbătorilor d eiarnă, bugetul este în scădere, de la 467, 64 lei la 402,37 lei.
De asemenea, există și români care și-ar dori să cumpere de Crăciun sau Revelion anumite produse, dar nu şi le permit din cauza limitărilor financiare. Dintre acestea pot fi menţionate produse nealimentare precum laptopuri, tablete și televizoare, dar și alimente precum carnea sau preparatele din carne (un porc întreg, curcan).
În ceea ce priveşte bugetul mediu alocat petrecerii sărbătorilor de iarnă, se remarcă faptul că acesta este la acelaşi nivel cu cel de anul trecut, adică peste 1.500 de lei, potrivit studiului Mednet Marketing Research Center. Astfel, circa o treime dintre orășenii intervievați intenționează să cheltuiască pentru masa de Crăciun și Revelion sub 1000 lei, iar 26,8% dintre aceștia urcă ușor către bugetul mediu de 1500 lei, în timp ce doar 15.6% dintre români intenționează să aloce un buget de peste 3.000 de lei.
Dulciurile, în topul cadourilor pentru sărbători
Ca şi în 2014, şi în acest an, nouă din zece respondenţi intenţionează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului şi a Revelionului. Suma medie pe care consumatorii din mediul urban întenţionează să o cheltuiască în acest an pentru cadouri va fi de 512,75 lei, în creștere față de cea din 2014 (470,34).
Primele poziţii în topul cadourilor care vor fi oferite sunt ocupate dulciuri, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte, jucării, cosmetice/parfumuri şi fructe. Astfel, mai mult de unu din doi români intenţionează să ofere celor dragi dulciuri, iar o treime dintre respondenți vor oferi fructe.De asemenea, circa 16% dintre respondenţi intenţionează să cumpere cafea pentru cei dragi.
Studiul estwe reprezentativ la nivel național urban și a fost realizat pe un eşantion de 800 de respondenți, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CAWI (interviuri online). Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000. Mednet Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).
Sursa foto: selfridges.com