Pofta, motivul principal pentru care românii aleg gustările între mese  

Românii sunt mari iubitori de gustări între mese, 39% dintre acesția obișnuind să le consume zilnic, în special femeile (45% comparativ cu 33% în cazul bărbaților), iar 41% de câteva ori pe săptămână, arată datele celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research care a avut ca scop analiza detaliată a obiceiurilor și preferințelor românilor în ceea ce privește consumul gustărilor între mese, un comportament alimentar des întâlnit în viața de zi cu zi. studiu Reveal Marketing Research privind consumul de gustari intre mese

Cele mai populare gustări consumate între mese sunt cele dulci (58%), urmate de cele sărate (56%) și cele sănătoase (37%). Gustările sănătoase sunt preferate într-o măsură mai mare de persoanele de peste 55 de ani (46%), o categorie cunoscută pentru interesul crescut față de un stil de viață mai sănătos, precum și de cei din mediul urban (40% comparativ cu 32% mediul rural).

În ceea ce privește motivul pentru care românii cumpără astfel de produse, pofta este pe primul loc (65%), urmată de dorința de a obține energie suplimentară (31%), necesitatea de a potoli foamea (28%) sau obiceiul deja format de a le cumpăra (19%). O analiză mai detaliată relevă faptul că pofta este o motivație mult mai puternică pentru tinerii din Generația Z, cu vârste cuprinse între 18-24 ani (79%), în timp ce persoanele cu vârste între 35-44 ani sunt mai preocupate de aspecte funcționale, precum necesitatea de a obține energie suplimentară pe parcursul zilei (35%).

Referitor la obiceiurile de cumpărare a gustărilor, 60% dintre români le planifică atunci când merg la cumpărături, iar 40% le achiziționează spontan sau din impuls. În plus, majoritatea preferă să le cumpere din supermarketuri/ hipermarketuri (72%) și în mai mică măsură din magazinele de proximitate (20%).

Românii, interesați de gustările cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate

În percepția românilor, cele mai sănătoase gustări sunt fructele proaspete (73%), mixul de nuci și fructe uscate (49%), iaurtul grecesc cu nuci sau semințe (33%), smoothie-urile (20%) și chipsurile de legume coapte (17%).
O tendință semnificativă este interesul în creștere al românilor pentru gustările cu beneficii specifice, precum energie sau imunitate, care sunt apreciate în mare și foarte mare măsură de 34% dintre aceștia.

Cei mai interesați de această categorie sunt persoanele cu vârste între 35-44 de ani (38%), cei cu venituri mai mari de peste 4000 lei (44%) și locuitorii din mediul urban (37% față de 30% în mediul rural). Această tendință poate fi explicată printr-o conștientizare tot mai mare a importanței unui stil de viață sănătos, în special în rândul celor cu venituri mai mari și care locuiesc la oraș, unde accesul la informații și produse sănătoase este mai facil.

Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 02-08.10.2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1029 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

reveal marketing research studiu gustari

Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
Șapte din zece români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi
85% dintre români obișnuiesc să cumpere produse alimentare de câteva ori pe săptămână sau chiar zilnic/aproape zilnic, arată datele celui...
Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obișnuind să își facă cumpărăturile din...
Șapte din zece români cred că 2024 va fi un an mai greu decât 2023
Șapte din zece români cred că 2024 va fi un an mai greu decât 2023
Doar trei din zece români sunt optimiști și cred că îi așteaptă o viață mai bună în acest an, arată datele celui mai nou studiu realizat...
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Românii, mai cumpătați de Crăciun. Bugetul, redus cu 12%
Bugetul alocat de români pentru sărbătorile de Crăciun va fi similar (50%) sau mai mic (38%) comparativ cu cel de anul trecut, arată un studiu...