Nielsen: Pentru 63% dintre femei timpul acordat îngrijirii personale a facut izolarea mai suportabilă

Pentru a afla ce s-a întâmplat în perioada carantinei și cum vor evolua în continuare preocupările de înfrumusețare ale româncelor, Nielsen România a realizat un studiu în mediul urban, cu femei cu vârste cuprinse între 18 și 65 ani, și a analizat în detaliu obiceiurile de utilizare și cumpărare a produselor de îngrijire și înfrumusețare, precum și modul cum se raportează femeile la aceste categorii. Nielsen: Pentru 63% dintre femei timpul acordat îngrijirii personale a facut izolarea mai suportabilă

O treime din femeile din mediul urban au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație datorate epidemiei COVID-19, restricții care au dus și la închiderea saloanelor cosmetice și a centrelor comerciale. Aceste schimbări au avut un impact imediat în comportamentul legat de produsele și activitățile de îngrijire și înfrumusețare ale femeilor.

Din studiul Nielsen “Impactul COVID-19 asupra obiceiurilor de înfrumusețare” reiese că 43% dintre femei au suferit o reducere a veniturilor iar o parte dintre ele chiar și-au pierdut locul de muncă. În plus, viziunea pentru viitor este destul de pesimistă, deoarece ele se așteaptă ca veniturile și locul de muncă să le fie amenințate în continuare.

“Am aflat că 35% din femei au lucrat de acasă în perioada restricțiilor de circulație iar 45% preconizează să o facă și în viitor, lucru pozitiv pentru finanțele personale dar negativ pentru facilitarea interacțiunilor în afara domiciliului”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, Nielsen România.  “Astfel, a fost interesant să descoperim că activitățile de înfrumusețare au reprezentat o zonă de confort și normalitate pentru femei, 63% dintre ele fiind de acord că o rutină de îngrijire constantă le-a ajutat să treacă mai bine prin perioada de izolare”, detaliază Vasi Dragomir.

Sunt, totuși, aspecte ce țin de activitățile de înfrumusețare care inevitabil au avut de suferit ca urmare a efectelor pandemiei, unul dintre ele fiind utilizarea produselor de machiaj. Izolarea la domiciuliu și purtarea măștilor medicale au dus la reducerea utilizarii acestui tip de produse, chiar dacă nu toate categoriile de produse de machiaj au fost afectate în egală măsură.

Curățarea și îngrijirea/ tratamentul tenului sunt activități recurente ce au fost mai puțin afectate – peste 90% din femei au continuat să folosească astfel de produse cu o frecvență similară sau mai mare față de ceea ce faceau în trecut. Îngrijirea/ tratamentul tenului este aria în care 6 din 10 femei sunt dispuse să investească mai multe resurse financiare pentru produse de calitate. în schimb, curățarea pielii este segmentul în care se fac cele mai multe compromisuri – doar 13% consideră ca aceste produse merită o cheltuială mai mare.

Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Jovan Radosavljevic, Coca-Cola HBC România: Vom vedea cât de afectată va fi piața anul acesta
Pentru Coca-Cola HBC România ultimii ani au atins puncte nevralgice în ceea ce privește predictibilitatea, legislația, impozitarea,...
Deloitte: Jumătate dintre femeile care lucrează resimt un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an
Deloitte: Jumătate dintre femeile care lucrează resimt un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an
Jumătate dintre femeile care lucrează se confruntă cu un nivel de stres mai mare decât în urmă cu un an, iar o pondere similară (49%, în...

O alta arie de compromis au fost magazinele de unde s-au achiziționat produsele de îngrijire și înfrumusețare care, pe perioada restricțiilor de circulatie, au fost și ele afectate. 4 din 5 femei au declarat că au făcut cumpărături numai din magazinele aflate în apropierea locuinței, în timp ce 57% au apelat mai des decât înainte la cumpărături online pentru produsele de îngrijire.

În același timp, 66% din femei au simțit lipsa plimbărilor prin magazine, iar majoritatea au declarat că, odată cu ridicarea restricțiilor, își vor relua multe din obiceiurile anterioare de a apela și la servicii profesionale de înfrumusețare.

Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice, preferatele românilor când vine vorba de cumpărăturile pentru uz casnic
Magazinele fizice continuă să fie preferatele românilor pentru cumpărături, 90% dintre români obișnuind să își facă cumpărăturile din...
Studiu ING Bank: Una din patru companii din România este deținută integral de către femei
Studiu ING Bank: Una din patru companii din România este deținută integral de către femei
În mediul antreprenorial din România, femeile sunt acționare în 47% dintre firmele active cu cifra de afaceri de peste 10.000 de lei, aproape la...
Ziua Internațională a Femeii: Cum pot companiile să sprijine femeile să își atingă potențialul maxim la locul de muncă
Ziua Internațională a Femeii: Cum pot companiile să sprijine femeile să își atingă potențialul maxim la locul de muncă
Ziua Internațională a Femeii este o ocazie excelentă de a analiza ce pot face companiile pentru a sprijini femeile să își atingă potențialul...
Lecții de leadership de la vocile puternice din industria de retail & FMCG
Lecții de leadership de la vocile puternice din industria de retail & FMCG
Pentru orice oportunitate de leadership există 37 de femei la 100 de bărbați. Mai mult, vor trece 136 de ani până când femeile se vor putea...