Mintel: Lansările de băuturi energizante au crescut cu 29% în ultimii 5 ani

Lansările de băuturi energizante la nivel global au cunoscut o creștere spectaculoasă în ultima perioadă, arată ultimele studii de cercetare din acest domeniu. Potrivit  Mintel Global New Products Database (GNPD), mai multe băuturi energizante au fost lansate la nivel global în 2015 decât în orice an începând din 2008. Totodată,  numărul de produse lansate a crescut cu 29% între 2010 și 2015. Mintel: Lansările de băuturi energizante au crescut cu 29% în ultimii 5 ani

Compania de cercetare Mintel arată că Germania este țara care a cunoscut cel mai mare număr de lansări noi de băuturi energizante în 2015, depășind pentru prima dată Stetele Unite ale Americii. Mai mult, din totalul lansărilor de băuturi energizante la nivel global, aproximativ 9% au avut loc în Germania, iar în SUA procentul a fost de 8%.  Față de 2014, procentul din Germania a fost de 6%, iar SUA a deținut supremația în acel an cu un procent de 10%.

Creșterea procentului de lansări din 2015 a fost însă favorizată și de „explozia” volumului de vânzări la nivel global a băuturilor energizante,  când piața mondială a cunoscut o creștere de 10% și s-a ajuns astfel la un volum de 8,8 miliarde de litri.

În ceea ce privește volumul de vânzări la nivel mondial,  SUA are procentul cel mai mare (3,3 miliarde de litri), urmate de  China (1,4 miliarde de litri ), Marea Britanie (561 milioane de litri ), Thailanda (465 de milioane de litri ) și Vietnam (351 milioane litri). În Europa, volumul cel mai mare de vânzări a fost în Germania, care a ajuns la 328 de milioane de litri,  urmată de Austria (79 de milioane de litri ) și Elveția (58 milioane de litri).

În ceea ce privește creșterea volumului, China a cunoscut cea mai mare creștere între 2014 și 2015, cu un plus de 25%, urmată de Thailanda, unde creșterea a fost de 19%.

„Băuturile energizante rămân controversate, fiind copilul sălbatic din categoria băuturilor răcoritoare, dar cu un succes incontestabil. Principalul motor al acestei creșteri rămâne  acel impuls rapid de energie pe care consumatorul îl caută atunci când consumă un astfel de produs, iar acest principiu este valabil pentru toată piața. Totodată, băuturile energizante beneficiază de puternice campanii de publicitate, suținute cu bugete uriașe și cu investiții masive pentru a crea o imagine cât mai interesantă a acestui segment de băuturi. Cu toate acestea, în regiunile mai puțin dezvoltate, branduri locale de băutură energizantă sunt în curs de dezvoltare și câștigă foarte mult teren în ceea ce privește distribuția, adăugând astfel o presiune pe marii jucători din piața mondială", declară Alex Beckett, analist Mintel pe segmentul industriei mondiale de alimente și băuturi.

Cercetarea Mintel mai indică faptul că băuturile energizante din segmentul „organic” au atins un nivel record. Aproximativ 7% din băuturile energizante lansate la nivel global în 2015 sunt din categoria „organic”.  De asemenea, și băuturile energizante ecologice au cunoscut o creștere, mai ales în Europa. De exemplu, trei din cinci produse de băutură energizantă  ecologice lansate la nivel global (58%) în 2016  au avut loc în Europa, în comparație cu două din cinci (39%) în America de Nord și doar 3% în America Latină.

„Creșterea procentului de consum al băuturilor energizante ecologice la nivel mondial ilustrează și modul prin care această industrie s-a raportat la publicul larg și a transmis o imagine mai naturală a produselor. Pe viitor, însă, brandurile vor rămâne  sub presiune, pentru că vor fi obligate să reformuleze sloganurile, cum ar fi <>”, mai  explică Alex Beckett.

In cele din urmă, studiul de cercetare realizat de Mintel arată că parinții sunt în curs de dezvoltare ca un public valoros pentru băuturi energizante. De exemplu,  în Statele Unite, procentul de consum a crescut cu 26% în rândul părinților care au copii cu vârsta de 5 ani și cu aproximativ 32%  în rândul părinților cu copii a căror vârstă este cuprinsă între 6 și 11 ani. Studiul mai arată că în Germania, o treime (33%) dintre adulți au băut o băutură energizantă de marcă în 2015. „De cele mai multe ori, părinții sunt epuizați, dar trebuie să fie mereu în mișcare, de aceea ei reprezintă un segment valoros pentru brandurile de băuturi energizante din întreaga lume. Cu toate acestea, ei nu intră în acel public-țintă tradițional, de 18-24 de ani, în ceea ce privește campaniile de marketing, în ciuda faptului că părinții tineri și cu vârste medii sunt principalii consumatori de băutură energizantă”, mai spune specialistul de la Mintel.

băuturi răcoritoare
Piața de băuturi răcoritoare, între oportunități și provocările momentului
O piață relativ matură, cu nume consacrate, categoria de băuturi răcoritoare este un exemplu că este încă loc pentru nou, acest trend fiind...
Hell lansează prima băutură energizantă creată de Inteligența Artificială
Hell lansează prima băutură energizantă creată de Inteligența Artificială
Hell Enery a dezvoltat prima băutură energizantă din lume creată de Inteligența Artificială. Inteligența Artificială a utilizat în acest...
Inovația și parteneriatele stabile, pilonii de dezvoltare pentru Hell Energy la nivel local
Inovația și parteneriatele stabile, pilonii de dezvoltare pentru Hell Energy la nivel local
Cu o investiție de 18 milioane de euro menită să îi consolideze poziția pe piața locală de băuturi energizante, Hell Energy își bazează...
Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Răcoritoarele, categoria în care inflația temperează euforia consumului
Evoluția categoriei de băuturi răcoritoare a stat în ultimii doi ani sub semnul pandemiei, însă, odată cu ridicarea restricțiilor, jucătorii...