Consumatorii români sprijină economia locală

Pe măsură ce retailerii, indiferent de cifra de afaceri, au mutat tot mai mult din operațiuni în online din cauza restricțiilor impuse de măsurile de siguranță, consumatorii pot alege mult mai ușor de la cine vor face cumpărăturile. Consumatorii români sprijină economia locală

Un studiu iSense Solutions arată că sunt tot mai mulți cei care caută afacerile locale și fac comenzi de la producătorii locali pentru a-i susține în această perioadă. Potrivit studiului, deși jumătate dintre consumatori declară că le-au scăzut veniturile personale, iar 78% că au cheltuit mai puțin pe lucruri ce nu țin de strictul necesar, gradul de responsabilitate socială a românilor rămâne unul ridicat: 6 din 10 au cumpărat de la producători locali pentru a susține economia.

Când vine vorba despre așteptările românilor de la branduri în această perioadă, aproape jumătate (47%) dintre cei din mediul urban consideră că brandurile ar trebui să aibă mesaje de comunicare fără legătură cu epidemia de coronavirus, în timp de 44% cred că brandurile ar trebui să își adapteze mesajele în această perioadă. Doar 6% sunt de părere că brandurile nu ar trebui să comunice deloc.

În plus, 7 din 10 consumatori și-ar dori ca mai multe branduri să facă livrări la domiciliu, iar 63% își doresc promoții speciale în această perioadă.

90% dintre românii din mediul urban intenționează să rămână acasă de Paște anul acesta în contextul pandemiei de coronavirus, arată ultimele date (culese în perioada 6-10 aprilie) din studiul Consumer Stress Score realizat de către iSense Solutions.

Cât privește momentul în care viața își va relua cursul normal, 58% dintre persoanele din mediul urban estimează că acest moment va fi până la mijlocul lunii iunie.

În această perioadă, românii sunt cei mai îngrijorați pentru situația economică (îngrijorarea având scorul de 79 pe o scală de la 0 la 100) și pentru sănătatea membrilor familiei (scorul fiind de 59 pe o scală de la 0 la 100).

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, ce combină metodologia cantitativă cu cea calitativă (comunitate online cu 50 de participanți). Studiul este reprezentativ pentru mediul urban și realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înțelegerea comportamentului românilor, având 500 de interviuri online în fiecare săptămână, grad de eroare +/- 4%, la un nivel de încredere de 95%.

Studiu: Crește apetitul românilor pentru cumpărăturile online
Studiu: Crește apetitul românilor pentru cumpărăturile online
Românii din mediul urban care fac cumpărături online sunt foarte fideli acestui canal de cumpărare, arată un studiu realizat de iSense...
Studiu: Românii aleg produsele alimentare în primul rând în funcție de preț
Studiu: Românii aleg produsele alimentare în primul rând în funcție de preț
Când vorbim despre principalele aspecte care îi determină pe consumatori să aleagă un produs de la raft, 39% dintre românii din mediul urban...
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
Evoluția trendurilor de consum într-un an pandemic
La fix un an de la debutul crizei sanitare în România, prioritățile consumatorilor români nu sunt diferite. Stilul de viață sănătos,...
Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească
Studiu iSense: Cheltuielile cu produse FMCG vor continua să crească
„În decembrie 2020, 30% dintre consumatorii urbani, utilizatori de internet, au estimat că în următoarele 3 luni cheltuielile lor cu produse...