Cele mai importante inovații din 2020 în zona produselor de frumusețe și îngrijire personală

În ciuda limitărilor apărute în procesul de dezvoltare a produselor noi, în special odată cu debutul pandemiei de COVID-19 și a unui an dificil pentru departamentele de vânzări, mărcile de frumusețe și îngrijire personală (BPC) au continuat să inoveze în 2020. De fapt, Mintel Global New Products Database (GNPD) a prezentat peste 180.000 de produse sau variante BPC noi în 2020. Cele mai importante inovații din 2020 în zona produselor de frumusețe și îngrijire personală

Pentru mărcile BPC, 2021 ar urma să fie un an plin de speranță, consideră analiștii Mintel. Odată ce programele de vaccinare se vor încheia, ar urma să apară noi tendințe care să marcheze depășirea unei pandemii fără precedent. Care sunt acestea?

Produsele de igienizare devin premium

2020 a fost anul dezinfectantului pentru mâini - vânzările și inovațiile au crescut în timp ce oamenii au căutat să se protejeze de COVID-19. Dar, în timp ce cererea de eficacitate și formulele cu conținut ridicat de alcool au susținut anterior segmentul NPD, interesul sporit al consumatorilor până în 2021 va conduce la o mai mare evoluție, extindere și premiumizare a igienizatorilor pentru mâini pentru a menține angajamentul și concurența.

Astfel, producătorii de igienizanți se îndreaptă către îngrijirea feței și îngrijirea părului (de exemplu, Beauty Kitchen’s Sensitive Solutions SOS Skin Shield + și Unilever’s Clear Hair Spray); inovație inspirată de parfum și de frumusețe cristalină (de exemplu, de la Molton Brown și Llio); și inovații care îmbunătățesc decorul casei.

Inovația orientată spre diversitate ajunge în prim plan

Cosmetic Plant lansează două noi game de produse cu protecție solară
Cosmetic Plant lansează două noi game de produse cu protecție solară
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, lansează două noi game destinate protejării și îngrijirii pielii în...
Cosmetic Plant extinde gama de produse pe bază de colagen
Cosmetic Plant extinde gama de produse pe bază de colagen
Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, lansează gama Colagen Plus cu opt tipuri de colagen natural, cu greutate...

Mișcarea Black Lives Matter, stimulată de moartea tragică a lui George Floyd - împreună cu impactul disproporționat al COVID-19 asupra persoanelor din minorități etnice - a fost un catalizator pentru brandurile de frumusețe care acum se concentrează pe deplin pe diversitate, egalitate și incluziune.

Inovațiile din 2020 legate de această temă includ gama de îngrijire solară Venus Williams EleVen by Venus X Credo pentru toate tonurile și tipurile pielii și care nu lasă în urmă niciun reziduu alb. De asemenea, este de remarcat 4.5.6 Skin, primul brand personalizabil de îngrijire a pielii care răspunde nevoilor variate de îngrijire a pielii ale persoanelor cu fototipurile de piele IV, V și VI (folosind scara Fitzpatrick), respectiv piele bogată în melanină.

Evoluția conceptelor mask-friendly

În 2020, mărcile de îngrijire a pielii s-au adaptat rapid pentru a compensa impactul purtării măștilor de protecție asupra vânzărilor. Multe produse au fost lansate pentru a îngriji pielea feței acoperite, predispusă la iritații.

Cererea viitoare pentru produsele BPC prietenoase cu masca de față va depinde de perioada de timp în care masca va mai fi necesară sau chiar obligatorie. Brandurile de frumusețe se pot concentra și asupra îngrijirii pielii expuse deasupra măștii. În 2020, mărcile de produse cosmetice sunt direcționate către ochi, iar mărcile de îngrijire a pielii pot urma exemplul și, în special, pot viza ridurile și iritarea ochilor. Post-COVID-19, produsele BPC prietenoase cu masca facială vor fi destinate, probabil, și celor care vor continua să poarte măști de protecție în transportul public pentru a minimiza expunerea și răspândirea altor virusuri respiratorii.

O privire asupra piețelor de machiaj și parfumuri

Cosmeticele și parfumurile s-au confruntat cu dificultăți deosebite în 2020, iar angajamentul a scăzut, deoarece oamenii au petrecut mai mult timp acasă și mai puțin timp socializând. În Marea Britanie, peste 40% dintre tinerii de 16-34 de ani sunt de acord că parfumurile sunt necesare doar atunci când sunt în preajma altora. Mărcile din aceste categorii au încercat totuși să își mențină atracția, adesea prin extinderea categoriilor și prin proiecte de colaborare.

Pe fondul unei piețe de machiaj afectate de pandemie, brandul NudeStix s-a extins în îngrijirea pielii. La lansare, colecția Nudeskin a fost alcătuită din cinci produse de bază pentru multitasking pentru a ajuta utilizatorii să dezvăluie pielea sănătoasă folosind o rutină simplă de îngrijire a pielii în 4 pași (curată, exfoliantă, tonifiantă și hidratantă).

Cu COVID-19 încă răspândit în prezent, este de așteptat ca brandurile de produse cosmetice și parfumuri să continue să se orienteze către alte piețe mai puțin afectate de pandemie (așa cum ar fi îngrijirea pielii, îngrijirea personală sau gospodăria), concluzionează cei de la Mintel.

Studiu: Tulburările de pigmentare ale pielii, impact semnificativ asupra calității vieții
Studiu: Tulburările de pigmentare ale pielii, impact semnificativ asupra calității vieții
L'Oréal Dermatological Beauty a prezentat rezultatele a două studii globale privind sănătatea pielii, desfășurate de La Roche Posay (LRP) și...
Farmec lansează o nouă gamă pentru îngrijirea copiilor sub brandul Gerovital Kids
Farmec lansează o nouă gamă pentru îngrijirea copiilor sub brandul Gerovital Kids
Farmec, cel mai mare producător român de cosmetice, se extinde pe nișa produselor dedicate îngrijirii copiilor și lansează Gerovital Kids, o...
Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare
Vanya Panayotova, L’Oréal România & Adria-Balkans: Păstrarea echilibrului în business rămâne principala piatră de încercare
Lipsa predictibilității, menținerea unui echilibru între strategia pe termen lung și deciziile imediate și această permanentă schimbare de...
L’Oréal aduce un nou brand de skincare în România
L’Oréal aduce un nou brand de skincare în România
L’Oréal România, unul dintre cei mai mari jucători din piața produselor cosmetice, aduce un nou brand în portofoliul său. Este vorba despre...