Ce impact a avut 8 Martie în vânzările de cadouri?

Up România a înregistrat un avans de 30% al volumului de vânzări de tichete cadou comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, rezultatul fiind susținut în principal de scutirea de impozit adusă de noul Cod Fiscal. Ce impact a avut 8 Martie în vânzările de cadouri?

“Când legislaţia creează un cadrul favorabil, piaţa răspunde corespunzător. Numărul de firme care au comandat anul acesta tichete cadou pentru evenimentul de 8 Martie a crescut cu 40% faţă de anul 2015”, a declarat Elena Pap, directorul general al Up România.

Pentru perioada de Paşte, Up România estimează o creştere a volumului de vânzări cu 20% faţă de perioada similară a anului 2015, 70% din vânzări fiind aşteptate să provină din comenzile date de IMM-uri.

„2016 este al treilea an consecutiv în care tichetele cadou înregistrează creşteri pentru fiecare dintre evenimentele când companiile optează pentru acest gen de recompensă. Anul trecut faţă de 2014, vânzările au crescut în data de 8 martie cu 8%, de Paşte cu 15%, iar de Crăciun cu 25%. Suntem, aşadar, pe un trend ascendent favorizat atât de legislaţie, cât mai ales de o conştientizare tot mai profundă a mediului de afaceri cu privire la importanţa şi rolul decisiv pe care îl are calitatea vieţii la locul de muncă, o componentă a acestui concept complex fiind şi acordarea de beneficii extra salariale, cum sunt tichetele cadou”, a mai adăugat Elena Pap.

Schimbări aduse de noul Cod Fiscal

Noul Cod Fiscal care a intrat în vigoare începând cu luna ianuarie 2016 a adus o serie de schimbări cu privire la regimul fiscal al tichetelor cadou. Dacă până anul trecut toate tichetele cadou se supuneau impozitului pe venit de 16%, începând cu acest an, acestea vor fi neimpozabile în cuantum de 150 de lei pentru fiecare persoană, dacă sunt oferite cu ocazii precum: 8 martie, 1 Iunie, Paşte şi Crăciun sau sărbători similare ale altor culte religioase.

O altă noutate a Codului Fiscal este creşterea pragului de deductibilitate a cheltuielilor sociale, în categoria cărora intră şi tichetele cadou pentru salariaţi, acestea fiind deductibile la calculul impozitului pe profit până la 5% din fondul de salarii. În plus, noul regim fiscal oferă posibilitatea acordării de tichete cadou neimpozabile, cu ocazia Paştelui, 1 Iunie şi Crăciunului, atât copiilor minori, cât si tuturor salariaţilor, cu copii sau fără,  dacă tichetele cadou pentru fiecare persoană se încadrează în suma de 150 de lei.

Cu ocazia acestei sărbători pascale, companiile care doresc să recompenseze munca angajaţilor şi să le facă o surpriză, pot fi chiar ele surpinse şi premiate. Astfel, Up România, a organizat o tombolă prin care toate comenzile de tichete Cadhoc onorate în perioada 21 martie şi 29 aprilie 2016 intră automat în tragerea la sorţi pentru un city-break la Paris pentru 2 persoane. Sejurul este oferit in parteneriat cu TUI Travel Center.

Up România a fost înființată în anul 2002 și deservește peste 20.000 de clienți și 700.000 de beneficiari. Portofoliul său de produse include tichetele de masă Chèque Déjeuner, cardurile de masa Chèque Déjeuner, tichetele cadou Cadhoc, vouchere de vacanţă Chèque Vacances, tichete sociale Chèque de Services, tichetele de creșă Chèque Bébé.

eJobs&UP România: 7 din 10 angajatori vor oferi anul acesta beneficii de Crăciun
eJobs&UP România: 7 din 10 angajatori vor oferi anul acesta beneficii de Crăciun
71% dintre companiile participante la cel mai recent sondaj derulat de eJobs & UP România au declarat că și anul acesta vor oferi beneficii de...
eJobs&Up România: 7 din 10 angajați primesc beneficii extrasalariale
eJobs&Up România: 7 din 10 angajați primesc beneficii extrasalariale
Deși nu reprezintă principalul criteriu pe care îl au în vedere atunci când aleg să accepte un job nou, structura pachetului de beneficii...
Lidl anunță că acceptă plata cu tichete sociale
Lidl anunță că acceptă plata cu tichete sociale
Discounterul german Lidl intră și el pe lista retailerilor care acceptă plata cu tichetele sociale. Astfel, începând cu data de 10 august 2022,...
Edenred crește valoarea maximă a tichetului de masă
Edenred crește valoarea maximă a tichetului de masă
Valoarea nominală maximă a tichetului de masă pe care angajatorii o pot oferi angajaților crește la 30 lei per angajat, pentru fiecare zi...