Aproape jumătate dintre români oferă cadouri dulci de sărbători. Cozonacul, desertul vedetă

În casele românilor și bulgarilor, dulciurile sunt un element esențial al sărbătorilor, subliniază Colliers în cel mai recent raport „Festive Season in CEE”, la care au participat respondenți din România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia și Slovacia (CEE-6). Aproape jumătate dintre români oferă cadouri dulci de sărbători. Cozonacul, desertul vedetă

Mai exact, în România, cadourile dulci sunt cumpărate de 45% dintre intervievați, iar în rândul bulgarilor ponderea este de 47%, semnificativ mai mare decât media regiunii CEE-6, unde 27% dintre cei chestionați aleg să dăruiască produse dulci de sărbători.

La polul opus se află Cehia (3%) și Slovacia (13%), unde nu se prea cumpără și oferă dulciuri. Același sondaj arată că simbolurile tradiționale de sărbători pentru români sunt cozonacul și plăcintele Pelincile Domnului.

Perioada Crăciunului este caracterizată de numeroase tradiții și specialități culinare. În întreaga Uniune Europeană, fiecare țară se mândrește cu tradițiile sale gastronomice unice, cu un accent deosebit pe dulciurile de sărbători, iar datele Colliers arată că România se numără printre țările UE cu o înclinație puternică pentru dulciuri, în special pentru ciocolată și zahăr pur, acesta din urmă fiind un indicator al faptului că multe dulciuri se coc în casă.

„Am urmărit coșul de consum analizat de Eurostat, care oferă o imagine detaliată a categoriilor de cheltuieli și, examinând produsele zaharoase în general, cum ar fi zahărul, gemurile, ciocolata, bomboanele și produsele de cofetărie, am constatat că țările din Europa Centrală și de Est în general și țările baltice domină primele poziții. Bulgaria se află pe primul loc în UE și nici România nu este departe, produsele zaharoase reprezentând aproximativ 2% din coșul lunar de consum. România și Bulgaria se situează mai jos în UE în ceea ce privește ponderea produselor de cofetărie, dar este esențial de remarcat că bulgarii conduc în ceea ce privește cheltuielile generale pentru produsele zaharoase, în timp ce românii stau mai bine la alte categorii de produse, cum ar fi ciocolata sau consumul de zahăr pur”, explică Silviu Pop, Director CEE & Romania Research în cadrul Colliers.

Sondajul Colliers „Festive Season in CEE-6” arată, de asemenea, și că, în România, mai mult de jumătate dintre cei chestionați cumpără cadouri în ultimul moment, în timp ce în majoritatea țărilor europene, respondenții încep să cumpere cadouri cu una-două luni înainte. Cumpărătorii din țările CEE-6 au declarat că, cel mai adesea, alocă o sumă cuprinsă între 26 și 50 de euro pentru un cadou oferit unei persoane. grafic-Colliers

România, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală și de Est
Retailul modern din România, în plină expansiune
Piața de retail modern din România continuă să se extindă, contrar tendințelor de încetinire economică, susținută de un consum în...
România, o destinație profitabilă cu 4,5 milioane mp de spații moderne de retail la final de 2024
Colliers: 2024, un an record pentru retail
Piața imobiliară din România se pregătește să încheie un an mixt în rezultate, caracterizat de o activitate intensă în infrastructură, o...
centru comercial spatiu de retail livrare de proiecte de retail. Vezi mai multe pe revistaprogresiv
Colliers: România conduce în creșterea retailului nealimentar din UE
Nivelul consumului a atins un maxim istoric în 2024, iar piața continuă să prezinte oportunități importante de creștere, dacă tendințele...
dezvoltare spatii moderne de retail, logistica si depozitare. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Colliers: 2024, încă un an bun pentru piața industrială și logistică
Primele trei trimestre din 2024 au avut o evoluție favorabilă pentru sectorul imobiliar industrial și logistic din România. Cererea totală de...
centru comercial spatiu de retail livrare de proiecte de retail. Vezi mai multe pe revistaprogresiv
Livrările de proiecte de retail din prima jumătate a anului, triple față de 2023
Primul semestru din 2024 a fost foarte dinamic în ceea ce privește livrările de noi proiecte de retail, adăugând aproximativ 106.000 de metri...
Magazinele de tip discount, cele mai active concepte de retail pe piața locală
Magazinele de tip discount, cele mai active concepte de retail pe piața locală
Piața de retail a înregistrat un nivel limitat de livrări în primul semestru din 2023, dar a doua jumătate a anului se anunță a fi foarte...