Zitec: Incertitudinea economică, principala provocare a acestui an pentru 93% dintre retaileri

93% dintre retaileri identifică incertitudinea economică drept principala provocare a acestui an. Inflația, creșterea costurilor operaționale și politicile fiscale imprevizibile afectează direct marjele de profit și complică procesul de planificare, arată datele Retail Innovation Pulse, un playbook realizat de către Zitec. Alex Dobre eCommerce Director Zitec

„Am dezvoltat acest document strategic pentru a aduce claritate într-o perioadă în care deciziile bune se iau greu. Mulți retaileri simt presiunea să facă mai mult cu mai puțin, dar soluțiile reactive nu mai sunt suficiente. Nu vorbim doar despre digitalizare sau trenduri la modă, ci despre alegeri strategice care pot face diferența între stagnare și evoluție reală”, a declarat Alex Dobre, Retail and Distribution Line Director Zitec.

Playbook-ul are la bază un survey realizat  la finalul anului 2024, în cadrul căruia Zitec a consultat peste 50 de companii de retail din România, majoritatea făcând  parte din grupuri internaționale.

Astfel, 93% dintre retaileri identifică incertitudinea economică drept principala provocare a acestui an. Inflația, creșterea costurilor operaționale și politicile fiscale imprevizibile afectează direct marjele de profit și complică procesul de planificare, arată datele Retail Innovation Pulse, un playbook realizat de către Zitec.

În acest context, companiile din retail își mută atenția către inovație și eficiență: aproximativ 70% dintre respondenți prioritizează dezvoltarea de produse și servicii inovatoare, iar tot atâția pun accent pe optimizarea costurilor și eficiența operațională.

Prin conținutul său strategic care îmbină date din sondajul realizat cu expertiza specialiștilor Zitec, Retail Innovation Pulse  devine un instrument de referință pentru companiile care doresc să ia decizii informate privind investițiile tehnologice. Raportul oferă exemple concrete de aplicații tehnologice cu impact dovedit: de la programe de loialitate care cresc engagementul, la strategii omnichannel care unifică experiența de cumpărare, până la tehnologii esențiale precum analiza datelor, inteligența artificială și migrarea în cloud.

Cu peste 21 de ani de experiență, Zitec livrează soluții software personalizate care accelerează dezvoltarea și lansarea platformelor de eCommerce, mCommerce și marketplace. Cu proiecte în peste 30 de țări, Zitec ajută retailerii să depășească obstacolele transformării digitale. Zitec este partener certificat Adobe, VTEX, AWS, Google Cloud, Microsoft Digital & App Innovation și Microsoft Azure, și a colaborat cu jucători cheie din retail. Portofoliul include companii de top precum Brico Dépôt, Leroy Merlin, The Wine Society, Carrefour, Decathlon.

IA în retail: realitatea dincolo de entuziasm
IA în retail: realitatea dincolo de entuziasm
Inteligența Artificială (IA) nu mai este doar un subiect de discuție, ci o realitate care schimbă regulile jocului în retail. Cum anume? Google...
Divizia de eCommerce a Zitec, venituri duble în S1
Divizia de eCommerce a Zitec, venituri duble în S1
Divizia de eCommerce a Zitec a înregistrat în prima jumătate a anului 2022 o creștere cu peste 100% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeași...
Divizia de eCommerce a Zitec vizează venituri de 1,5 milioane de euro pentru anul acesta
Divizia de eCommerce a Zitec vizează venituri de 1,5 milioane de euro pentru anul acesta
Divizia de eCommerce a Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, a înregistrat în ultimul an o creștere a veniturilor de...
Zitec și-a majorat afacerile cu 68% anul trecut
Zitec și-a majorat afacerile cu 68% anul trecut
Zitec, una dintre cele mai importante companii din piața de IT & digital marketing din România, specializată în dezvoltarea de soluții și...