Zitec: Incertitudinea economică, principala provocare a acestui an pentru 93% dintre retaileri
93% dintre retaileri identifică incertitudinea economică drept principala provocare a acestui an. Inflația, creșterea costurilor operaționale și politicile fiscale imprevizibile afectează direct marjele de profit și complică procesul de planificare, arată datele Retail Innovation Pulse, un playbook realizat de către Zitec.
„Am dezvoltat acest document strategic pentru a aduce claritate într-o perioadă în care deciziile bune se iau greu. Mulți retaileri simt presiunea să facă mai mult cu mai puțin, dar soluțiile reactive nu mai sunt suficiente. Nu vorbim doar despre digitalizare sau trenduri la modă, ci despre alegeri strategice care pot face diferența între stagnare și evoluție reală”, a declarat Alex Dobre, Retail and Distribution Line Director Zitec.
Playbook-ul are la bază un survey realizat la finalul anului 2024, în cadrul căruia Zitec a consultat peste 50 de companii de retail din România, majoritatea făcând parte din grupuri internaționale.
Astfel, 93% dintre retaileri identifică incertitudinea economică drept principala provocare a acestui an. Inflația, creșterea costurilor operaționale și politicile fiscale imprevizibile afectează direct marjele de profit și complică procesul de planificare, arată datele Retail Innovation Pulse, un playbook realizat de către Zitec.
În acest context, companiile din retail își mută atenția către inovație și eficiență: aproximativ 70% dintre respondenți prioritizează dezvoltarea de produse și servicii inovatoare, iar tot atâția pun accent pe optimizarea costurilor și eficiența operațională.
Prin conținutul său strategic care îmbină date din sondajul realizat cu expertiza specialiștilor Zitec, Retail Innovation Pulse devine un instrument de referință pentru companiile care doresc să ia decizii informate privind investițiile tehnologice. Raportul oferă exemple concrete de aplicații tehnologice cu impact dovedit: de la programe de loialitate care cresc engagementul, la strategii omnichannel care unifică experiența de cumpărare, până la tehnologii esențiale precum analiza datelor, inteligența artificială și migrarea în cloud.
Cu peste 21 de ani de experiență, Zitec livrează soluții software personalizate care accelerează dezvoltarea și lansarea platformelor de eCommerce, mCommerce și marketplace. Cu proiecte în peste 30 de țări, Zitec ajută retailerii să depășească obstacolele transformării digitale. Zitec este partener certificat Adobe, VTEX, AWS, Google Cloud, Microsoft Digital & App Innovation și Microsoft Azure, și a colaborat cu jucători cheie din retail. Portofoliul include companii de top precum Brico Dépôt, Leroy Merlin, The Wine Society, Carrefour, Decathlon.



