Packeta România: Rata de retur la magazinele online, în creștere

Dezvoltarea industriei de eCommerce din România, concomitent cu schimbarea comportamentului de consum al românilor - mai predispuși să facă mai multe achiziții online decât anii trecuți -  generează pentru comercianții online o rată de retur mai ridicată. Rata de retur a produselor achiziționate online variază în funcție de segment. În cazul plăților în avans (cu cardul), rata de retur este mai scăzută, fiind cuprinsă între 1% și 3%. Nu același lucru se întâmplă și în cazul plăților ramburs (plata la livrare), unde rata de retur variază între 5% și 15%, în funcție de categoriile de produse. Packeta România: Rata de retur la magazinele online, în creștere

Pentru magazinele online această problemă devine și mai serioasă, pe măsură ce au și mai multe comenzi în afara României. „Ne așteptăm ca rata de retur să continue să crească în lunile noiembrie și decembrie, odată cu creșterea vânzărilor în evenimentele de reduceri de final de an, precum Black Friday și campania de Crăciun, mai ales în anumite industrii online, precum fashion. Motivele returului variază de la inadvertențele produselor, calitatea acestora, starea de funcționare etc. Pe termen lung însă, rata de retur a produselor va fi mai mică, pe măsură ce tot mai multe comenzi vor fi achitate online, cu cardul”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Packeta România oferă comercianților clienților finali și acest serviciu de returnare a produselor, atât în România, cât și în afara țării. Packeta România oferă suportul logistic simplificat pentru returul coletelor, clienții având la dispoziție o rețea națională formată din peste 800 de puncte pick-up, unde pot preda coletele cu produse, pentru ca acestea să fie returnate comercianților de la care au fost achiziționate.

„Una dintre principalele provocări pentru clientul final o reprezintă documentarea insuficientă referitoare la politica de returnare a comenzilor. În afară de documentare, lipsa unei soluții viabile privind returul, cât și costul de retur. Aceste motive sunt un impediment și pentru magazinele online deoarece costul de retur pe lanțul de aprovizionare este aproximativ dublu față de livrarea propriu-zisă către client, generând astfel costuri interne care pot reprezenta câteva procente semnificative din cifra de afaceri”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Care este procedura de returnare a produselor

Clienții au la dispoziție o modalitate foarte simplă de a face un retur de colet către magazinele online (colaboratoare Packeta) de la care au achiziționat produsele, folosindu-se de infrastructura Packeta:
- clienții ambalează în mod corespunzător produsele ce urmează a fi returnate și adaugă în colet formularul de returnare furnizat de către magazinul online;
- predau personal coletul la unul dintre cele peste 800 de puncte  pick-up ale Packeta România;
- comunică personalului din punctul pick-up codul unic de returnare format din 8 cifre al magazinului online respectiv;
- pe baza codului, personalul din punctul pick-up generează un AWB asociat returului;
- curierul Packeta România va prelua coletul de la punctul pick-up și îl va returna magazinului online.

Cât privește modalitatea de retur Cross Border, în Cehia, Slovacia și Ungaria este valabilă aceeași soluție ca și în Româna, clientul putând preda returul la orice punct pick-up. În afara acestor țări, în cazul returului internațional, Packeta deține adrese fizice de retur în toate țările în care livrează. Astfel, clienții pot expedia coletele către una dintre adresele de retur din țările respective, iar curierii Packeta vor prelua coletele și le vor returna către magazinele online. Tarifele pentru coletele retur se aplică magazinelor online, sellerilor, și diferă în funcție de țara de destinație și de modalitatea de retur. Clienții primesc o confirmare a trimiterii coletelor și o confirmare a primirii bunurilor înapoi de către magazinele online.

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 14.000 de puncte pick-up proprii și peste 5.000 de Z-Box-uri în rețeaua internațională a Packeta Group și alte peste 100.000 de puncte pick-up partenere în toată Europa. În anul 2021, grupul Packeta a transportat mai mult de 73 de milioane de colete, datorită colaborării cu peste 32.000 de magazine online și selleri persoane juridice. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, SUA, Elveția, Liechtenstein, Emiratele Arabe Unite, Israel și Turcia.
 

Cumpărăturile de pe site-urile din afară și livrările externe dublează volumul coletelor Packeta România
Cumpărăturile de pe site-urile din afară și livrările externe dublează volumul coletelor Packeta România
Extinderea magazinelor online în afara țărilor de origine și introducerea României pe lista zonelor de livrare, concomitent cu creșterea...
Cum să scazi rata de retur în eCommerce
Cum să scazi rata de retur în eCommerce
Politica de retur îți crește vânzările din magazinul online sau este o amenințare pentru businessul tău? Primești prea multe retururi și nu...
easySales integrează serviciile Packeta România în platforma de automatizare eCommerce
easySales integrează serviciile Packeta România în platforma de automatizare eCommerce
Platforma SaaS de management automatizat și centralizare a activităților de eCommerce easySales anunță că integrează în platforma proprie...
Packeta depășește 700 de puncte pick-up în România
Packeta depășește 700 de puncte pick-up în România
Packeta România, sucursala locală a Packeta Group, platformă digitală globală pentru comerțul online cu cea mai mare rețea de puncte pick-up...