Netopia Payments, creștere de 19% a volumului total procesat față de Black Friday 2024 

Piața de comerț electronic din România se consolidează de la an la an, arată datele NETOPIA Payments. Potrivit furnizorului de soluții digitale de plăți, ediția de Black Friday din acest an a fost una record, volumul total procesat vineri, 7 noiembrie 2025, fiind cu 19% peste nivelul din 2024. Totodată, numărul total de tranzacții online cu cardul a crescut cu 14%. De asemenea, numărul comercianților activi a fost mai mare cu 8% comparativ cu anul anterior. Plățile online, creștere cu 55% în 2021 vs 2020

Comportamentul de cumpărare al românilor a arătat o tendință clară către achiziții realizate mai devreme în zi. De Black Friday cumpărăturile au început încă de la primele ore ale dimineții, spre deosebire de cumpărăturile obişnuite din timpul anului, care se deruleazǎ în general în intervalul 11:00–14:00. La ora 7:00, volumul procesat a fost echivalent cu un vârf obișnuit de tranzacționare din restul anului. Cele mai aglomerate momente ale zilei au fost la orele 11:00, 13:00 și 14:00.

Valoarea medie a unei tranzacții a fost de 400 de lei, cu 60% peste media anuală, indicând o creștere a apetitului pentru produse cu valoare mai ridicată. Printre cele mai populare categorii de achiziții s-au numărat retailul generalist, transportul aerian, băuturile alcoolice, cosmeticele, cauciucurile auto, încălțămintea, electronicele și produsele pentru amenajări interioare.

Primele tranzacții au fost efectuate imediat după miezul nopții, iar în prima oră (00:00–01:00) s-au procesat plăți online în valoare de 300.000 de euro. Cea mai mare comandă procesată a avut o valoare de 58.563 de lei, fiind plasată din localitatea Livezi către un magazin din domeniul agricol. În prima parte a zilei, cele mai căutate produse au fost articolele sportive și cele pentru grădină, în timp ce după ora 16:00 s-a observat o creștere a tranzacțiilor în zona magazinelor care comercializează băuturi alcoolice și non-alcoolice.

„Black Friday 2025 confirmă o schimbare clară de comportament în rândul cumpărătorilor români: vedem o planificare mai bună, o orientare către produse de valoare mai mare și o încredere crescută în plățile digitale. Creșterea de 19% nu este doar o cifră, ci rezultatul direct al profesionalizării pieței și al investițiilor făcute de comercianți în experiența de cumpărare. Pentru noi, este un semnal că infrastructura de plăți joacă un rol tot mai important în succesul campaniilor de vânzări online”, a explicat Horia Grozea, Sales & Business Development Director NETOPIA Payments.

NETOPIA Payments este un lider în furnizarea de soluții digitale de plăți și sprijină comerțul electronic cu soluții inovative pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor și performanța comercianților. NETOPIA continuă să sprijine digitalizarea economiei românești și să faciliteze tranzacțiile comercianților din toate sectoarele.

Wolt: Românii își schimbă obiceiurile de Black Friday
Wolt: 1162 de lei, valoarea unei comenzi de la hipermarket realizată de Black Friday
Primele rezultate ale ediției Black Friday 2025 pe Wolt arată că, odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, românii își fac planurile din...
Plăți online de aproximativ 720 milioane de lei de Black Friday 2025. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Plăți online de aproximativ 720 milioane de lei de Black Friday 2025
PayU GPO România, liderul plăților online, anunță peste 1,31 milioane de tranzacții, cu o valoare totală de circa 720 milioane de lei,...
PrestaShop a lansat o soluție actualizată pentru plăți online mai fluide. Detalii pe revistaprogresiv.ro
PrestaShop a lansat o soluție actualizată pentru plăți online mai fluide
PrestaShop, platformă de comerț electronic open-source, a lansat PrestaShop Checkout V5, cea mai recentă actualizare a soluției de plată a...
Bilanț eMAG Black Friday: 3,5 milioane de produse comandate în valoare de 986 de milioane de lei. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Bilanț eMAG Black Friday: 3,5 milioane de produse comandate în valoare de 986 de milioane de lei
Cea de-a 15-a ediție de Black Friday la eMAG, care a avut loc pe 7 noiembrie, a depășit estimările, generând comenzi de peste 986 de milioane de...
black friday reduceri cumparaturi 2024 comenzi online. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Kantar: 1 din 7 români a planificat peste 5.000 de lei pentru Black Friday 2025
Black Friday se menține printre cele mai cunoscute evenimente din România, cu o cotă de popularitate și notorietate de peste 90%, potrivit...
Black Friday 2025: Românii cumpără din necesitate și compară mai mult înainte de a decide. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Black Friday 2025: Românii cumpără din necesitate și compară mai mult înainte de a decide
Românii par că au devenit mai chibzuiți atunci când vine vorba de cumpărături, mai ales în perioada Black Friday. Rezultatele unui sondaj...