Mastercard: Biometria, lider în preferințele românilor privind autentificarea tranzacțiilor în e-commerce

Utilizarea biometriei pentru autorizarea plăților cu cardul online capătă tot mai multă tracțiune în România, odată cu creșterea spectaculoasă a comerțului electronic și implementarea normelor de securitate prevăzute de noua Directivă Europeană PSD2, care introduc obligativitatea autentificării în doi factori a tranzacțiilor. Conform studiului Mastercard referitor la percepția și utilizarea consumatorilor a funcțiilor biometrice pentru serviciile bancare mobile și online, desfășurat pe plan local, biometria este lider detașat în topul preferințelor consumatorilor privind metodele de autentificare a tranzacțiilor. Mastercard: Biometria, lider în preferințele românilor privind autentificarea tranzacțiilor în e-commerce

49% dintre români au declarat că autentificarea biometrică este modalitatea preferată de autorizare a tranzacțiilor din e-commerce. Locul secund este ocupat de SMS și parolă, 35% dintre respondenți optând pentru această metodă, în timp ce locul trei în clasament este ocupat de autentificarea prin SMS, 16% dintre cei chestionați alegând această alternativă.

Dintre cei 62% dintre români care dispun de autentificarea biometrică în aplicația oferită de banca lor, 78% folosesc deja această metodă. În același timp, din cei 17% dintre consumatori care nu dispun de această funcționalitate în aplicația de banking, peste jumătate au declarat că o vor folosi imediat ce le va fi pusă la dispoziție.

Totodată, în ultimii ani, românii au adoptat constant un stil de viață digital, tendință accelerată și de contextul actual, care a determinat modificări în comportamentul de consum, inclusiv în ceea ce privește modul în care aceștia plătesc pentru serviciile și produsele de care au nevoie. Astfel, în prezent, aproape 9 din 10 consumatori au încredere în plata online cu cardul, conform celui mai recent studiu Mastercard realizat în România.

56% dintre respondenți au declarat că, în timpul cumpărăturilor online, cardul este instrumentul preferat de plată. Există, în continuare, și o preferință pentru plata cumpărăturilor online la livrare, 45% dintre români declarând că aleg să achite cu numerar la momentul primirii coletului. Comportamentul nu este generat însă de neîncrederea în plata cu cardul, principalele motive menționate fiind dorința de a verifica pachetul înainte de efectuarea plății și de a achita contravaloarea coletului direct la curier.

Mastercard, este o companie de tehnologie în industria globală de plăți.

Cu un avans de 16% pe an, piața locală de e-Commerce poate deveni a doua în CEE
Cu un avans de 16% pe an, piața locală de e-Commerce poate deveni a doua în CEE
PayU GPO România, liderul pieței locale de plăți online, estimează că valoarea pieței de e-Commerce (produse și servicii comandate online) se...
Tendințele revoluției comerciale și a plăților electronice în 2024
Tendințele revoluției comerciale și a plăților electronice în 2024
Indiferent de direcția economiei globale, afacerile de toate dimensiunile adoptă inițiative pentru facilitarea proceselor de plată, implementând...
Șase din zece români preferă să achite cumpărăturile de sărbători cu cardul
Șase din zece români preferă să achite cumpărăturile de sărbători cu cardul
Analizând comportamentul de achiziție în rândul românilor, un studiu realizat în această lună de către Asociația CIPRA - Centrul de...
eMAG: Plățile online au crescut cu peste 22% în 2022 și au ajuns să reprezinte jumătate din total
eMAG: Plățile online au crescut cu peste 22% în 2022 și au ajuns să reprezinte jumătate din total
Pe măsură ce gradul de adopție a cumpărăturilor online a crescut, a crescut și încrederea în plățile cu cardul, astfel că mai bine de 56%...
Studiu: Generația Z, deși motorul digitalizării, preferă interacțiunile fizice
Studiu: Generația Z, deși motorul digitalizării, preferă interacțiunile fizice
Chiar dacă Gen Z este motorul digitalizării, reprezentanții acestei generații declară că preferă interacțiunile fizice, după ultimul an...
Studiu Mastercard: telefonul mobil este noua metodă preferată de plată
Studiu Mastercard: telefonul mobil este noua metodă preferată de plată
Un procent de 74% din consumatorii din Europa Centrală și de Est (CEE) au indicat telefonul mobil ca metoda alternativă preferată de plată,...