Kantar: 1 din 7 români a planificat peste 5.000 de lei pentru Black Friday 2025

Black Friday se menține printre cele mai cunoscute evenimente din România, cu o cotă de popularitate și notorietate de peste 90%, potrivit studiului realizat de Kantar România în perioada premergătoare evenimentului. Dintre cei care sunt familiarizați cu acest eveniment de shopping, mai mult de jumătate au declarat că și-au planificat achiziții la ediția din acest an. black friday reduceri cumparaturi 2024 comenzi online. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.

„Chiar dacă presiunile economice rămân ridicate, vedem că interesul pentru Black Friday se menține la cote importante, iar încrederea în eveniment rămâne la un nivel constant, circa 30% dintre respondenți având încredere multă și foarte multă în el. Iar cei din segmentul de vârstă 18-24 de ani, specific generației Z, manifestă cel mai ridicat nivel al încrederii, la o cotă de 50,4%. Pentru mulți români acesta reprezintă în continuare momentul-cheie al anului pentru achiziții importante”, spune Cătălina Ștefănescu, Client Service Kantar România.

Datele studiului relevă că tot mai mulți consumatori se orientează către cumpărături online, unde principala platformă de ecommerce rămâne eMAG, fiind luată în considerare de aproape 50% dintre cei care au planificat achiziții de Black Friday. Pe locul doi, cu 26,6%, este Altex și podiumul este completat de Flanco, cu 8,6%. Dacă însă ne uităm doar la primul brand menționat, distanța în privința intenției de cumpărare între eMAG și restul este și mai mare: 32% menționând prima dată eMAG și numai 9% Altex și 1% Flanco.

„Creșterea ecommerce-ului și preferința pentru platforme consacrate, precum eMAG, demonstrează că brandurile puternice, care investesc constant pentru a răspunde la nevoile consumatorilor, sunt cele care reușesc să convertească intenția de cumpărare în rezultate concrete. Consumatorii sunt mai informați ca niciodată și aleg acele branduri care le oferă nu doar reduceri, ci și valoare, transparență și o experiență de cumpărare fără fricțiuni”, a mai declarat Cătălina Ștefănescu.

Unul din trei potențiali cumpărători de Black Friday vrea să cheltuiască mai mult de 3.000 de lei. Totodată, un respondent din șapte se gândește la cumpărături de peste 5.000 de lei, numărul acesta fiind în creștere cu 60,4% față de 2023. În acest context, bărbații care au planificat un buget de peste 5.000 de lei sunt de aproape trei ori mai numeroși decât femeile care au planificat același lucru, potrivit datelor colectate în cadrul cercetării Kantar.

În ceea ce privește categoriile de produse pe care românii le vizează la ediția din 2025 de Black Friday, pe primul loc de află electrocasnicele mici (39,2%), interesul fiind cel mai ridicat în rândul femeilor, aproape jumătate dintre ele avându-le pe listă. Televizioarele sunt pe locul doi în topul preferințelor (29,5%), urmate de haine (28%), telefoane mobile (23%), mașini de spălat (17,1%), frigidere (16,1%) și încălțăminte (13,5%). În top 10 se regăsește și categoria cosmeticelor, care este și pe lista de anul acesta, în special pe cea a tinerilor (18-24 de ani) cu 18%, a femeilor și a celor din București cu 14% în ambele cazuri.

Studiul a fost realizat în perioada 15-21 octombrie 2025, pe un eșantion reprezentativ la nivel național de 2002 respondenți, cu vârste între 18 și 65 de ani, interviurile fiind realizate prin metoda CATI, cu marja de eroare maximă admisă la nivel total de 2,2%, pentru un nivel de încredere de 95%.

Amazon va renunța la circa 14.000 de joburi corporate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Amazon va renunța la circa 14.000 de joburi corporate
Amazon a anunțat că își va reduce forța de muncă corporativă cu aproximativ 14.000 de posturi pentru a-și reduce costurile, în contextul în...
Schwarz IT, noua denumire a furnizorului intern de soluții și servicii IT al Grupului Schwarz. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Schwarz IT, noua denumire a furnizorului intern de soluții și servicii IT al Grupului Schwarz
Schwarz Global Services anunță schimbarea oficială a denumirii în Schwarz IT, după o perioadă de transformare strategică care a vizat...
Valentin Costache, Președinte al Consiliului de Administrație EuPlătesc.
EuPlătesc: Plățile online aduc economii ale costurilor de procesare de 21% pentru retaileri
EuPlătesc, unul dintre principalii procesatori de plăți din România, anunță că începând cu luna august 2025, serviciile sale de procesare...
Sezamo a lansat campania Oktoberfest cu produse autentice nemțești. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Sezamo: Vânzările de dovleci se dublează de la o săptămână la alta datorită Halloween
Supermarketul online Sezamo anunță o creștere spectaculoasă a interesului clienților pentru produsele tematice de Halloween. Vânzările de...