Iulian Stanciu: Jumătate din creșterea retailului va veni din comerțul online în următorii 10 ani
Jumătate din creșterea retailului va veni din comerțul online în următorii zece ani, consideră Iulian Stanciu, președintele eMAG, care vede potențial mare inclusiv în zona de alimente, care în prezent reprezintă 1-2% din totalul pieței de online, deși alte domenii înregistrează creșteri mai mari, precum electrocasnicele sau zona de fashion.
„Comerțul online în România a ajuns la 10%. Sunt țări în care comerțul online e la 30% - Coreea de Sud, China, Marea Britanie. Pe măsura ce veniturile oamenilor vor crește, consumul va crește, de asemenea. Creșterea din România va depinde și de dezvoltarea infrastructurii, iar aici mă refer inclusiv la dezvoltarea competențelor”, a declarat Iulian Stanciu, care de curând a renunțat la poziția de CEO a celui mai mare retailer online din România.
Acesta detaliază că în anumite segmente de piața creșterea canalului online este mai mult de jumătate, precum piața cărților sau a electrocasnicelor (unde este la 30%), în timp ce comerțul online cu alimente, care în prezent deține 1-2% din piața totală de eCommerce, prezintă “o posibilitate mare de creștere”, dar necesită o infrastructură separată de depozitare și transport.
Prezent în cadrul unei dezbateri Confidex, Iulian Stanciu a declarat că eMAG mizează pe o creștere de 15% anul acesta. „Legat de eMag vedem în viitor niște lucruri care vor schimba structura cifrei de afaceri. Vom accelera creșterea antreprenorilor și a marketplace-ului, unde la noi se va vedea în cifra de afaceri doar acel comision pe care îl percepem, care este mai mic decât vânzarea realizată de antreprenori. Vom crește mult mai mult businessul internațional decât businessul din România, iar aici avem pe de-o parte Ungaria, unde ne-am propus un miliard de euro în cinci ani, dar și o țară nouă pe care o vom anunța în perioada următoare. Suntem acum în analiza finală pentru alegere între două țări. Vom investi în businessuri noi, cum am făcut cu Sameday sau cu Tazz, iar acum avem eMAG Ventures unde vom crește, vom investi în peste 100 de companii, pe care le vom crește accelerat”.
Președintele executiv al eMAG, care a anunțat recent investiții de 3,2 miliarde de lei în următorii trei ani, mai spune că se cumpără în continuare din categorii din care anterior pandemiei consumatorii nu făceau shopping online. „Temerea noastră era să nu fie doar un trend care trece și oamenii să revină la fostele obiceiuri. Încrederea a crescut. Oamenii încep să consume din ce în ce mai mulți bani în online”.