Amazon va renunța la circa 14.000 de joburi corporate

Amazon a anunțat că își va reduce forța de muncă corporativă cu aproximativ 14.000 de posturi pentru a-și reduce costurile, în contextul în care gigantul tehnologic își majorează investițiile în inteligența artificială, scrie esmmagazine.com. Amazon va renunța la circa 14.000 de joburi corporate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Compania avea la finalul anului trecut aproximativ 1,56 de milioane de angajați full-time și part-time. Forța de muncă corporativă a Amazon include aproximativ 350.000 de angajați.

Amazon și-a restructurat forța de muncă în mai multe divizii în ultimele luni, cu reduceri fragmentare de joburi în diviziile de cărți, dispozitive și servicii, precum și în divizia de podcasturi Wondery.

În luna iunie a acestui an, Andy Jassy, CEO-ul Amazon, declara că adoptarea tot mai mare a instrumentelor de inteligență artificială generativă va reduce forța de muncă totală corporativă a gigantului de comerț electronic în următorii ani.

Corporațiile folosesc din ce în ce mai mult inteligența artificială și adoptă agenți de inteligență artificială pentru a automatiza sarcinile de rutină, în încercarea de a realiza economii de costuri și de a reduce dependența de oameni.

Inteligența artificială generativă (gen AI) joacă un rol tot mai important în procesul de cumpărare, influențând direct comportamentul consumatorilor. 72% dintre consumatori folosesc deja frecvent astfel de instrumente, iar jumătate dintre utilizatorii activi spun că au cumpărat produse la recomandarea AI, potrivit celui mai recent studiu Accenture. În plus, unu din zece consumatori o consideră cea mai de încredere sursă pentru luarea deciziilor de cumpărare. Raportul „Me, my brand, and AI: The new world of consumer engagement”, bazat pe opiniile a peste 18.000 de respondenți din 14 țări, arată cum AI-ul nu mai este doar un sprijin tehnologic, ci devine un partener personal – un ghid, un companion și, în curând, un agent autonom care acționează în numele consumatorului. 75% dintre utilizatorii activi sunt deja deschiși să lase un AI să facă achiziții în locul lor, semnalând o schimbare profundă în comportamentul de consum. 36% dintre utilizatorii activi se raportează la AI ca la „un prieten bun”, 93% fiind dispuși să apeleze la AI pentru definirea obiectivelor personale.

Schwarz IT, noua denumire a furnizorului intern de soluții și servicii IT al Grupului Schwarz. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Schwarz IT, noua denumire a furnizorului intern de soluții și servicii IT al Grupului Schwarz
Schwarz Global Services anunță schimbarea oficială a denumirii în Schwarz IT, după o perioadă de transformare strategică care a vizat...
Valentin Costache, Președinte al Consiliului de Administrație EuPlătesc.
EuPlătesc: Plățile online aduc economii ale costurilor de procesare de 21% pentru retaileri
EuPlătesc, unul dintre principalii procesatori de plăți din România, anunță că începând cu luna august 2025, serviciile sale de procesare...
Sezamo a lansat campania Oktoberfest cu produse autentice nemțești. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Sezamo: Vânzările de dovleci se dublează de la o săptămână la alta datorită Halloween
Supermarketul online Sezamo anunță o creștere spectaculoasă a interesului clienților pentru produsele tematice de Halloween. Vânzările de...
ecommerce & digital plati online digitale
Studiu: Românii își planifică tot mai atent cumpărăturile, compară prețuri și urmăresc reducerile
Patru din zece români caută și urmăresc promoțiile direct prin intermediul aplicațiilor sau site-urilor care au cataloage digitale, arată un...
Brandurile care investesc în imagine reduc costurile cu până la 20% și cresc vânzările. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Brandurile care investesc în imagine reduc costurile cu până la 20% și cresc vânzările
Investițiile în branding pot reduce costurile de marketing cu până la 20% și pot crește rata de loializare cu peste 50%, se arată într-o...
Cel mai avansat centru de procesare a comenzilor alimentare din lume, inaugurat la Viena. Detalii pe revistaprogresiv.ro
Cel mai avansat centru de procesare a comenzilor alimentare din lume, inaugurat la Viena
Veloq, compania de automatizare bazată pe inteligență artificială, creată în cadrul Rohlik Group (din care face parte supermarketul online...