Sameday Group, afaceri în creștere cu 28% în 2022
Compania de curierat Sameday Group a încheiat anul trecut cu un avans de 28% al afacerilor comparativ cu 2021, depășind pragul de 800 de milioane de lei.
Compania a depășit estimările de dezvoltare pentru 2022, crescând portofoliul internațional prin accesarea piețelor din Ungaria și Bulgaria și prin extinderea rețelei easybox cu 58% față de anul precedent. Investițiile în tehnologie și soluțiile folosite de Sameday au dus la creșterea numărului de colete cu 38% comparativ cu anul calendaristic anterior.
Sameday a intrat pe piața din Ungaria în anul 2020. În 2022 numărul de comenzi cu livrare la adresă sau în lockerele easybox de pe teritoriul maghiar a crescut cu peste 280%. La finalul anului, rețeaua Sameday easybox de pe teritoriul Ungariei a atins un număr de 680 de lockere instalate în marile orașe.
Citiți și: Comerțul online românesc, creștere de circa 10% în 2022
După succesul din Ungaria, Bulgaria a fost următoarea țară vizată de compania de curierat, care din toamna lui 2022 a început să ofere servicii de livrare în lockerele Sameday easybox și livrare la adresă, atât național, cât și cross-border. În doar trei luni de la lansare, în Bulgaria au fost instalate 135 de easybox-uri, care au găzduit peste 60.000 de colete. Până în aprilie 2023, Sameday își propune să aibă 250 easybox-uri active în țara vecină.
Sameday: 27 milioane de colete trimise la easybox, în România
Peste 27 milioane de colete, reprezentând un procent de aproximativ 47% din totalul trimiterilor autohtone Sameday, au avut ca destinație rețeaua easybox. Dintre acestea 73% fuseseră deja achitate online.
”A fost un an greu, în care ne-am asumat riscuri și din care ne-am ales cu o mulțime de lecții valoroase. Sameday este o mașinărie al cărei motor se bazează pe tehnologie. Evoluția comerțului online, de unde vin peste 90% dintre comenzile noastre, dezvoltarea mediului digital, dar și atenția pe care o acordăm inovațiilor tehnologice ne-au ajutat să creăm o structură care să ne transforme în prima alegere a clienților business. 2022 a fost un al an lecțiilor pe care le vom aplica în 2023, pentru ca nevoile clienților noștri să-și găsească cele mai eficiente soluții”, declară Lucian Baltaru, CEO Sameday Group.
În România, la finalul lunii decembrie 2022, Sameday avea deschise 83 de agenții în toată țara, peste 5.000 de angajați și colaboratori implicați la nivel operațional, și mai mult de 10.000 de localități din România tranzitate de curierii companiei. În plus, rețeaua easybox a fost extinsă cu 53%, ajungând în 2022 și în orașele de nivel mediu și mic ca număr al populației.