Rohlik își pregătește intrarea în România, după ce a atras finanțări de 100 mil. euro
Retailerul online de food Rohlik, cel mai mare jucător din Cehia, își pregătește expansiunea în Europa, după ce a strâns finanțări de 100 milioane de euro. Cu un model de business aparte, între un supermarket online și un serviciu de livrare rapidă, Rohlik se va extinde în următoarele luni în Germania, România, Italia, Franța și Spania.
Rohlik a finalizat de curând o rundă de finanțare de succes, în urma căreia a strâns 100 milioane de euro, fiind acum evaluată la 1 miliard de euro și devenind astfel un “unicorn” în rândul startup-urilor. Jucătorul ceh, fondat în urmă cu șase ani, s-a extins în Ungaria și Austria și a ajuns să deservească 750.000 de clienți. Anul trecut, Rohlik a bifat afaceri de peste 300 de milioane de euro.
Anul trecut, reprezentanții Rohlik declarau că vizează expansiunea pe mai multe piețe din Europa, România fiind inclusă pe lista scurtă a extinderilor. Cele mai recente vești privind dezvoltarea Rohlik includ intrarea în Germania în următoarele luni, urmată de România, Italia, Franța și Spania, mai ales în contextul boom-ului înregistrat de comerțul online în perioada pandemiei.
Modelul de business al Rohlik combină rapiditatea livrării cu varietatea produselor și cu serviciie clasice de supermarket. Rohlik livrează cumpărături acasă într-un interval de timp de două ore dintr-o selecție de peste 17.000 de produse. ”Suntem o companie de IT care a învățat retail”, spunea scurt Tomáš Čupr, fondatorul companiei.