Robotizarea retailului, în creștere: comercianții implementează soluții de self-checkout și de cleaning
Robot Industries, jucător în domeniul soluțiilor de robotizare și automatizare din România, a implementat în 2022, în premieră în marile lanțuri de retail din țară, mai multe proiecte robotizate de self-checkout cu roboți asistenți și de cleaning cu roboți din gama #Ecobot.
În cadrul acestor proiecte, Robot Industries a furnizat roboții RI Smart Greeting și RI Smart Service, proiectați pentru asistență în domenii precum HORECA și retail. Pentru serviciile de cleaning robotizat, Robot Industries oferă o varietate de soluții, precum modelele de roboți pentru curățare inteligentă din gama RI Robots, roboți de aspirare și dezinfecție, alături de mai multe modele de ultimă generație din gama #Ecobot.
Roboții asistenți furnizați de Robot Industries pot interacționa cu clienții din magazine și, grație funcției de asistență vocală cu care sunt dotați, le pot oferi informații despre promoții sau alte noutăți și, de asemenea, îi pot însoți spre zonele de self-pay disponibile. Cu tehnologia AI integrată, roboții RI Smart Greeting și RI Smart Service sunt capabili să ofere ghidaj și chiar să poarte scurte dialoguri cu interlocutorii umani.
“Dezvoltarea acestui tip de proiecte în țara noastră, alături de parteneri importanți din retailul internațional, ne indică faptul că suntem cu toții pregătiți pentru aplicarea pe scară tot mai largă a soluțiilor de robotică. Aceste soluții au foarte multe avantaje - de la îmbunătățirea experienței cumpărăturilor, până la eficientizarea proceselor interne din magazin și, nu în ultimul rând, la optimizarea considerabilă a costurilor”, a declarat Sergiu Spînu, Director General Robot Industries România.
Vezi și: Primul robot de retail de pe piața românească, lansat de Adapta Robotics și Carrefour România
Beneficiile introducerii roboților în retail
Introducerea roboților asistenți în procesele de plată în rețelele de magazine are ca avantaj major reducerea timpului pe care clienții îl petrec la casa de marcat în așteptarea plății produselorși evitarea supra-aglomerării personalului. Pe lângă aceasta, preluarea de către roboții asistenți a sarcinilor de ghidaj și însoțire la case, conduce automat și la îmbunătățirea, per total, a experienței clientului în magazin – aceasta devenind mult mai atractivă, iar fluxurile mult mai bine organizate.
“La nivel European, soluțiile robotice în industria de retail reprezintă un segment tot mai activ, mai ales în țările dezvoltate, și deși la început de drum în România, cererea pentru aceste soluții se află într-o creștere exponențială. Comparativ cu anii precedenti solicitările de robotizare au crescut considerabil și datorită faptului că antreprenorii au început să înțeleagă beneficiile, stabilitatea și potențialul pe care le au soluțiile de automatizare și robotizare. Estimăm că în 2023, cererea pentru proiecte robotizate în industria de retail va continua să crească la un nivel comparativ cu acest an”, a adăugat Sergiu Spînu.
Roboții asistenți folosiți în proiectele de self-checkout implementate de Robot Industries sunt dotați cu tehnologie de ultim moment care le permite să navigheze autonom cu o precizie sporită, să evite obstacolele, să interacționeze vocal cu clienții având și funcții de promoter. Totodată, aceste modele au capacitatea de colaborare concomitentă cu alți roboți RI Smart Service. Proiectele de curățenie robotizată sunt implementate cu modele #Ecobot de ultimă generație, dotate cu tehnologie AI, unice în țară. Printre acestea se numără Ecobot30, Ecobot40, Ecobot50, Ecobot75, Ecobot111 sau Phantas care pot asigura între 450 m și până la 5000 m de spațiu curățat pe oră.
Citește și: RBC devine partener Tailent și livrează roboți software pentru afacerile din retail