Rețeaua Profi, extinsă cu șapte noi magazine în luna mai

Profi Rom Food, comerciant aflat pe locul trei în topul retailerilor din România, a inaugurat șapte locații noi în luna mai, focusul fiind păstrat pe formatul Loco. Cinci din cele șapte magazine noi au fost inaugurate sub acest format dedicat zonelor rurale, cel mai mare dintre ele, cu o suprafață de vânzare de 347 metri pătrați, fiind în satul Odobești din județul Dâmbovița. Rețeaua Profi, extinsă cu șapte noi magazine în luna mai

Compania a mai adăugat un Profi Loco în județul Brăila, comuna Bărăganul, județul Bihor, comuna Leș, județul Dolj, comuna Gangiova, și în Timiș, comuna Pădureni.

Tot în luna mai, retailerul a mai deschis un Profi Super în Ialomița, la Manasia, locație cu o suprafață de vânzare de 419 metri pătrați, și încă un Profi GO la Timișoara, locație cu o suprafață de vânzare de 141 metri pătrați. 

Profi a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 12,92 miliarde de lei, în creștere cu 1,3 miliarde de lei față de anul precedent, însă vorbim despre un ritm de creștere mai lent prin comparație cu 2022, când retailerul a bifat un avans de 22% față de 2021 până la pragul de 11,6 miliarde de lei.


Citește și Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație


Totodată, compania și-a diminuat considerabil pierderile raportând un rezultat net de -213,02 milioane de lei, față de -285,96 de milioane de lei în 2022.

Magazin Profi Super inaugurare
Profi continuă investițiile în mediul rural
Profi Rom Food, comerciant aflat pe locul trei în topul retailerilor din România, a inaugurat 14 locații noi în...
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Topul marilor rețele de retail: 2023, un an cu rezultate afectate de inflație
Cu un plus de peste 12 miliarde de lei în cont la finalul lui 2023, marile lanțuri de retail active pe piața locală...

„Așa cum menționăm în fiecare an, pentru noi rezultatul net nu este semnificativ, fiind influențat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizează și impactează artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei. Conform standardelor internaționale IFRS însă, acest goodwill nu se amortizează și așadar nu influențează negativ rezultatul net. Rezultatul este influențat totodată de modul nostru de finanțare și de creșterea accelerată a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare față de anul 2021, ceea ce generează cheltuieli semnificative cu dobânda. În orice caz, subliniez încă o dată faptul esențial că Profi este o companie sănătoasă, care plătește impozit pe profit”, a declarat Andrei Bica, Director Financiar Profi.

Ritm de creștere înjumătățit pentru afacerile Profi în 2023
Ritm de creștere înjumătățit pentru afacerile Profi în 2023
Retailerul Profi a raportat o cifră de afaceri de 12,9 miliarde de lei pentru 2023, în creștere cu 11% față de...
Rețeaua Profi, extinsă cu șase locații noi în luna octombrie
Rețeaua Profi, extinsă cu șase locații noi în luna octombrie
Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, continuă investițiile în expansiune și a...
Profi continuă extinderea în rural. Patru locații Loco au fost inaugurate în luna iunie
Profi continuă extinderea în rural. Patru locații Loco au fost inaugurate în luna iunie
Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, continuă investițiile în expansiune și a...
Profi bifează deschiderea a 19 magazine noi după primele trei luni din acest an
Profi bifează deschiderea a 19 magazine noi după primele trei luni din acest an
Retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Parteners continuă să extindă rețeaua de magazine la nivel...