Zvonurile se confirmă: Mondelēz vinde brandul Philadelphia

La jumătate de an de la apariția primelor zvonuri, americanii de la Mondelēz confirmă planurile de vânzare a brandului Philadelphia. Decizia face parte dintr-un plan mai amplu al companiei de a se concentra pe businessul de snacksuri și de a se retrage din alte categorii alimentare, o mutare care se estimează că va genera venituri de 3 miliarde de euro. Cei de la Mondelēz au cooptat în acest proces și două dintre cele mai renumite bănci americane, JPMorgan și GoldMan Sachs. Zvonurile se confirmă: Mondelēz vinde brandul Philadelphia

Compania Mondelēz a fost creată în 2012, după desprinderea de gigantul american Kraft, care ulterior a fuzionat cu Heinz. Astfel, drepturile de proprietate asupra mărcilor alimentare și de brânzeturi, inclusiv Philadelphia, din Canada și SUA au rămas companiei Kraft, iar Mondelēz a preluat drepturile asupra Philadelphia în partea continentală a Europei, inclusiv în Marea Britanie. Unul dintre scenariile vehiculate de analiști este chiar cel în care Heinz recumpără drepturile asupra brandului Philadephia în Europa, însă compania nu a comentat până la acest moment pe această temă. Chiar dacă această opțiune iese din calcul, există deja o listă de alți potențiali cumpărători care s-au arătat deja interesați de achiziție, printre aceștia gigantul francez Lactalis, dar și câteva fonduri de investiții ca Advent International și Carlyle.

Zvonuri cu privire la vânzarea produselor lactate și de băcănie din Europa ale Mondelēz au apărut încă de anul trecut, din luna septembrie, când compania decisese formarea unei divizii de business separate de cea de snacksuri. La momentul acela, CEO-ul companiei, Irene Rosenfield, a declarat că nu există planuri imediate de vânzare acestei divizii, în ciuda presiunii puse pe companie de a genera lichidități ca urmare a mai multor voci din presa amerciană care scriau despre cele nouă trimestre consecutive de scăderi înregistrate de Mondelēz.

De altfel, în 2015, veniturile nete ale companiei Mondelēz au scăzut cu 13,5% față de anul precedent, până la nivelul de aproximativ 26 miliarde de Euro.

Cazul Mondelēz nu este un exemplu singular de business din FMCG care se luptă să readucă afacerea pe creștere și în zona de profitabilitate. Multe companii la nivel global au optat să vândă brandurile secundare sau neperformante. 

Sursă foto: foodbev.com

Mondelēz investește 40 mil. euro într-o fabrică din Belgia
Mondelēz investește 40 mil. euro într-o fabrică din Belgia
Producătorul Mondelēz International a anunțat că va investi 40 de milioane de euro în echipamente și noi tehnologii de producție pentru...
Mondelēz International a încheiat 2022 cu un plus de 9,7% în vânzări
Mondelēz International a încheiat 2022 cu un plus de 9,7% în vânzări
Mondelēz International, unul dintre cei mai importanți producători de dulciuri la nivel mondial, a încheiat anul trecut cu un plus de 9,7% a...
Schimbare la conducerea Mondelēz România
Schimbare la conducerea Mondelēz România
Mondelēz International a numit-o pe Mateja Podgornik în funcția de Managing Director România și Slovenia în cadrul Mondelēz International....
Mondelēz vinde brandurile de gumă din piețele dezvoltate pentru 1,3 mld. dolari
Mondelēz vinde brandurile de gumă din piețele dezvoltate pentru 1,3 mld. dolari
Mondelēz International Inc, producătorul biscuiților Oreo, a decis să vândă brandurile de gumă, precum Trident și Dentyne, din piețe precum...
Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă
Alexandra Rîștariu, Mondelēz: România rămâne o piață foarte ofertantă
După primele nouă luni de la integrarea businessului Chipita și o creștere organică double digit în acest interval, Mondelēz România...
Veniturile Mondelēz, creștere solidă la finalul trimestrului trei
Veniturile Mondelēz, creștere solidă la finalul trimestrului trei
Mondelēz International a raportat o creștere cu 7,8% a veniturilor nete în trimestrul al treilea, susținută de creșterile de preț și de...