Veniturile Delhaize în Europa de SE, +4,3% în 2014
Vânzările grupului Delhaize în Europa de Sud-Est au crescut în anul 2014 cu 4,3% la 3,1 miliarde de euro, la rate de schimb identice, iar în ultimul trimestru al anului au înregistrat un avans de 4% la 832 milioane de euro, potrivit raportului financiar publicat de companie. Rezultatul se datorează în principal extinderii rețelei de magazine în Grecia și România.
La nivelul grupului, veniturile Delhaize au crescut în ultimul an cu 3,7% comparativ cu anul 2013, ajungând la 21,4 miliarde de euro. Compania a înregistrat o creștere a veniturilor de 6,6% în Statele Unite (în dolari), susținută de o creștere a vânzărilor comparabile de 4,4%. În Belgia, vânzările comparabile au scăzut cu 3,5%, iar vânzările au înregistrat un declin de 3% comparativ cu anul 2013, ajungând la 4,9 milioane de euro.
”În Belgia, vânzările și rezultatele obținute au fost afectate negativ de perturbările din magazine și în rețeaua de distributie. Sperăm să ajungem la un acord final cu partenerii noștri sociali cu privire la negocierile privind planul de transformare”, a declarat Frans Muller, CEO Delhaize. Retailerul și-a exprimat la începutul lunii iunie dorința de a concedia 2.500 de angajați și să închidă 14 magazine în Belgia și de asemenea, intenționează să reducă salariile angajaților.
Delhaize Group operează în prezent în șapte țări: SUA, Indonezia, Belgia, Luxemburg, Serbia, Grecia și România, având o rețea de circa 3.500 de magazine. Pe plan local, Mega Image a încheiat anul 2014 cu 410 magazine operaționale sub brandurile Mega Image (200), Shop&Go (208), AB Cool Food (1) și Mega Drive (1).