Tesco ar putea ieşi din Europa Centrală
Retailerul britanic Tesco ia în considerare o plecare din mai multe pieţe din Europa Centrală, incluzând aici Republica Cehă şi Slovacia, ca parte dintr-un plan de austeritate, scrie cotidianul slovac Sme. Publicaţia mai spune că se doreşte vânzarea la pachet a operaţiunilor din această ţară cu cele din Ungaria, Republica Cehă şi chiar Polonia. Sursa informaţiilor este un investitor britanic apropiat companiei care este la curent cu măsurile de austeritate ale Tesco.
Un alt scenariu este vânzarea reţelelor de magazine individual, la nivelul fiecărei ţări în parte. Există de asemenea posibilitatea ca Tesco să rămână în Slovacia, dar să vândă o parte din magazine, a mai spus investitorul. Mai multe voci din piaţa de retail europeană spun că bricanicii deja s-au interesat dacă sunt cumpărători interesaţi de operaţiunile din Europa Centrală, însă nu s-a luat nicio decizie concretă în direcţia vânzării.
Tesco are circa 14.000 de angajaţi în Republica Cehă şi alţi 10.000 în Slovacia. În luna ianuarie, sindicatul de angajaţi ai Tesco Republica Cehă a emis o avertizare de grevă ca reacţie la planul companieie de a închide hypermarketului din Ústí nad Labemm, la nord de Boemia, şi a unui supermarket în Prague–Smíchov. Avertizarea a fost retrasă după ce reprezentanţii Tesco au fost de acord ca angajaţii din aceste locaţii care vor părăsi compania să primească compensaţii mai mari şi bonusuri extra.
Oficialii Tesco nu au confirmat informaţiile din piaţă, Matt Francis, purtătorul de cuvânt al companiei, spunând cotidianului Sme că “nu vom face niciun comentariu pe marginea acestor speculaţii.”
În Marea Britanie Tesco a implementat deja o serie de măsuri de austeritate pentru a diminua impactul scăderii preţurilor şi a declinului numărului de clienţi. Cel puţin în teorie, planul de austeritate ar trebui să îi ajute pe britanici să pună stop unei perioade de ani în care cota de piaţă a scăzut continuu şi, pe de altă parte, să rezolve problemele cauzate de scandalul financiar din 2014. Ca parte din acest plan, la începutul anului, retailerul a închis 43 de magazine neprofitabile din Marea Britanie.





