Supermarket La Cocoș, creștere de peste 40% a cifrei de afaceri în 2023

Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, bifează încă un an de creștere susținută pe piața locală de retail. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 974,29 milioane de lei la nivel anului 2023, față de 713,5 milioane lei în 2022. Supermarket La Cocoș, creștere de peste 40% a cifrei de afaceri în 2023

Ce a stat la baza performanței înregistrate de businessul La Cocoș și a plusului de peste 40% la nivelul cifrei de afaceri înregistrate anul trecut? În primul rând, setarea unor obiective realiste în raport cu piața de retail, măsurarea indicatorilor în raport cu planul inițial, readaptarea și alocarea corectă a resurselor, implicarea echipei în procesul decizional, respectarea regulilor pe care se bazează conceptul La Cocoș și, nu în ultimul rând, politica de prețuri aplicată în companie.

În prezent, retailerul operează doar trei magazine cu o suprafață cumulată de aproximativ 27.000 metri pătrați, două în Ploiești și unul în București. Primul magazin, situat în strada Șoseaua Vestului Nr. 21 din Ploiești, a fost deschis în iulie 2014 și astăzi este complet renovat, având o suprafață de 4.500 metri pătrați. A doua locație din în Ploiești se află în strada Poligonului Nr. 5-7, și are o suprafață de aproximativ 13.000 metri pătrați, reprezentând cel mai mare magazin cu capital 100% românesc.

În ceea ce privește locația din București, aceasta a fost deschisă în noiembrie 2020. Aceasta operează pe o suprafață de aproximativ 10.000 metri pătrați și este situată pe Șoseaua Vitan - Bârzești 7 A, în locul Carrefour Vitantis.

În ceea ce privește planurile de extindere pentru următorii doi ani, 2024 și 2025, La Cocoș își propune să deschidă încă cinci magazine noi, fiecare cu o suprafață de vânzare medie de aproximativ 10.000 metri pătrați. Două dintre ele urmează să fie deschise doar în acest an.

„Lista noastră de priorități este scurtă. După un an bun cum a fost 2023 și previziuni pentru un an și mai bun, cum credem că va fi 2024, putem spune că nevoia de resurse financiare pentru a deschide o locație nouă poate fi generată de modelul nostru de afacere într-o perioadă de nouă până la 12 luni de activitate. Astfel, pentru acest an avem în plan să deschidem cel puțin două magazine noi, unul până cel târziu în luna august sau septembrie, și va fi susținut financiar printr-o creditare bancară, iar celălalt în noiembrie sau decembrie. Acesta va fi susținut de profitul generat de vânzările pe care le-am previzionat pentru acest an. La nivel de investiții pentru acestea am previzionat aproximativ 11 milioane de euro. În acest buget am inclus atât CAPEX-ul, OPEX-ul, cât și capitalul de lucru pentru ambele magazine”, a explicat Iulian Nica, fondatorul companiei, pentru Progresiv.

Cât despre 2025, retailerul are planificată deschiderea a încă trei noi locații. Pentru operarea lor, compania va angaja aproximativ 1.200 de persoane care vor contribui la dezvoltarea rețelei de magazine La Cocoș. 

Cum arată planurile Supermarket La Cocoș pentru viitorul apropiat puteți citi pe larg în ediția specială a revistei Progresiv.
 

Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Deși numărul jucătorilor independenți din retailul local care au o poveste de peste 30 de ani nu este deloc neglijabil, experiența nu mai este...
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, își propune ca obiectiv de vânzări pentru anul...
La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
Piața de retail din București, deși extrem de competitivă, este și una foarte ofertantă. Acesta este motivul pentru care un brand cunoscut deja...
La Cocoș intră pe piața din București cu o investiție de peste 4 milioane de euro [GALERIE FOTO]
La Cocoș intră pe piața din București cu o investiție de peste 4 milioane de euro [GALERIE FOTO]
La Cocoș, brand de retail cu notorietate pe piața din Ploiești, își face intrarea în Capitală. Magazinul va fi inaugurat miercuri, 18...