Sezamo mizează pe artizanal și inovație pentru a impulsiona vânzările de înghețată
Vânzările de înghețată înregistrate de supermarketul online Sezamo înregistrează o creștere de 105% în luna iunie față de luna precedentă, susținută de diversificarea portofoliului, listarea unor furnizori artizanali locali și interesul tot mai mare pentru variantele fără zahăr sau vegane. Creșterea vânzărilor este mai mare decât media obișnuită a perioadei, raportat la datele Sezamo pentru anii precedenți.
Categoria de înghețată de la Sezamo include în prezent 275 de produse, cu un mix echilibrat între branduri internaționale consacrate și producători artizanali locali. Pentru Sezamo, vara 2025 înseamnă și un pariu tot mai ferm pe producători locali. După ce branduri ca ViceCream, Friddi, Palmiye, Rawmantic (raw vegan) și Loreluna (vegan) s-au impus în coșul clienților, urmează listarea Albush Ice Cream by Mara Mura – un concept boutique care aduce un twist creativ înghețatei artizanale românești.
„Vedem o deschidere clară către produse premium și de nișă – clienții caută nu doar gust, ci poveste, ingrediente curate, identitate. Asta ne încurajează să creștem segmentul artizanal și să diversificăm zona de diete speciale. Astfel Sezamo devine un curator inteligent al gustului urban – cu focus pe selecție, calitate și diferențiere de piață”, spune Michael Kaiser, Director Comercial Sezamo.
În topul aromelor preferate de consumatori se mențin clasicele: vanilie, ciocolată și caramel, dar vedetele verii sunt sortimentele inedite inspirate din trendurile internaționale, cum ar fi: ciocolată Dubai, brownie, churros, Nutella și macaron.
Crește interesul pentru variantele speciale
Chiar dacă segmentul rămâne de nișă, produsele fără zahăr adăugat, vegane sau proteice (în total 35 de SKU-uri) au performanțe bune, în special în lunile de vară. Cea mai populară subcategorie este „no added sugar”, iar consumul este în ușoară creștere, semnalând o schimbare de mentalitate în alegerile alimentare.
Cele mai bune luni pentru vânzarea de înghețată sunt, în mod tradițional, iunie–august, dar dinamica lunii curente indică un start de sezon mai puternic decât în 2024, semn că obiceiurile de consum devin mai constante și mai rafinate.
Sezamo este un real one-stop-shop, o comandă la supermarketul online înlocuind până la opt drumuri în oraș, la farmacie, măcelărie, băcănie, patiserie, piață, pescărie, pet shop și magazin cu produse pentru diete speciale.
Supermarketul online oferă o selecție de peste 16.000 de produse, precum produse proaspete direct de la fermieri autohtoni, alimente de la artizani locali, dar și branduri internaționale de tip supermarket, toate într-un singur loc. Produsele sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 metri pătrați situat în incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, ce permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurilor de energie.
Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Rohlik, una dintre cele mai importante companii de e-grocery din Europa. Deja activ în: Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo. Fiind o companie bazată pe tehnologie, Sezamo se angajează în favoarea durabilității, oferind clienților opțiuni ecologice și sprijinind furnizorii locali. Compania a obținut statutul de unicorn în 2021 și este în creștere rapidă.



