Schimbare de lider pe piața de retail din Cehia
Discounterul german Lidl a depășit Kaufland și a devenit lider de piață în Cehia, grație investițiilor în modernizări și în extinderea gamei de produse, scriu cei de la Lebensmittel Zeitung. Este primul stat european în care Lidl devine lider de piață.
În anul fiscal 2018/2019, Lidl a înregistrat o creștere cu 10,3% a veniturilor, până la 2,13 mld. euro, în timp ce Kaufland a încheiat aceeași perioadă cu venituri de 2,08 mld. euro.
Potrivit LZ Retailytics, hypermarketurile generează aproximativ 35% din retailul alimentar din Cehia. Obiceiurile de consum au început să migreze de la cele de tip one-stop shop la cumpărături cu o frecvență mai mare de la distribuitori locali. Este unul dintre motivele pentru care Lidl a început expansiunea către centrele orașelor sau complexurile rezidențiale.
Piața cehă este una dintre cele mai dezvoltate din Europa Centrală și de Sud-Est, iar puterea de cumpărare crește constant. Dacă în urmă cu 10 ani cehii erau pe locul 21 în clasamentul veniturilor per capita disponibile, anul trecut ajungeau pe locul 16, în fața Sloveniei și Portugaliei.
La finalul lunii februarie, Lidl a inaugurat primul magazin pe două etaje din Cehia, cu o suprafață de vânzare de 1.500 mp.





