România a condus creșterea Ahold Delhaize în regiune în 2016

Grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize a raportat o creștere de 3,8% a vânzărilor pe Europa Centralã și de Sud-Est – regiune care cuprinde Cehia, România, Grecia și Serbia – în al patrulea trimestru din 2016 față de Q4 din 2015, pânã la 1,45 miliarde de euro, în timp ce vânzările comparabile au înregistrat un avans de 3,4% (în unitățile mai vechi de un an și excluzând vânzãrile de carburanți), se arată în raportul financiar al companiei. România a condus creșterea Ahold Delhaize în regiune în 2016

În ceea ce privește rezultatele pentru întregul an 2016, Ahold Delhaize a înregistrat la nivelul regiunii noastre o cifră de afaceri de 5,55 miliarde de euro, în creștere cu 8,1% la rate de schimb constante față de anul 2015.

”Creșterea din trimestrul al patrulea în regiunea Europa Centrală și de Sud-Est a fost condusă mai ales de România, rezultatul având la bază pe de o parte creșterea foarte puternică a vânzărilor organice (like-for-like), dar și expasiunea rețelei de magazine”, se arată în raportul publicat de grup.

La nivelul grupului însă, Ahold Delhaize a raportat pentru Q4 vânzări 15,5 miliarde de euro (excluzând carburanții), în scãdere cu 2,2% comparativ cu trimestrul al patrulea din 2015, în timp ce la nivelul anului 2016, grupul a înregistrat un avans de 2,1% față de anul precedent, până la 62,33 miliarde de euro.

Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri de retail la nivel internațional, deținând 6.556 de unități comerciale în 11 țări. La nivelul regiunii Europa Centrală și de Sud Est, Ahold Delhaize a încheiat anul 2016 cu 1.638 de magazine, incluzând unitățile în francizã.

În România, Ahold Delhaize este prezent prin rețeaua de magazine Mega Image, care în prezent deține 522 de unități comerciale sub brandurile Mega Image (229), Shop&Go (291) și Gusturi Românești (2), rețeaua fiind concentrată în București și Ilfov, unde sunt localizate peste 90% din magazine. În ceea ce privește cifra de afaceri pentru 2016, într-un interviu acordat revistei Progresiv, Vassilis Stavrou, Directorul General al companiei, menționa că vorbim despre o creștere de 26% față de anul 2015 când Mega Image a raportat afaceri de 3,56 de miliarde de lei.

Notă: valorile au fost calculate prin cumularea vânzărilor nete înregistrate de Ahold și Delhaize în conformitate cu standardele de raportare IFRS.

Sursă foto: tmgonlinemedia.nl.

Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Grupul Ahold Delhaize, care deține în România brandul Mega Image, a închis anul 2023 cu o scădere semnificativă a veniturilor nete. După cum...
Delhaize delistează Colgate-Palmolive și Nivea de pe rafturile din Belgia
Delhaize delistează Colgate-Palmolive și Nivea de pe rafturile din Belgia
Retailerul Delhaize, parte a grupului Ahold Delhaize, a decis să delisteze produsele Colgate-Palmolive și Nivea de pe rafturile unor magazine din...
Ahold Delhaize vizează o creștere a businessului prin achiziții
Ahold Delhaize vizează o creștere a businessului prin achiziții
Retailerul Ahold Delhaize va profita de actualul context pentru a crește businessul prin achiziții, a afirmat Frans Muller, CEO-ul companiei....
Proprietarul Mega Image revine pe trend ascendent la nivel european
Proprietarul Mega Image revine pe trend ascendent la nivel european
Ahold Delhaize, proprietarul rețelei Mega Image, a încheiat al doilea trimestru al acestui an cu o cifră de afaceri de 7,86 miliarde de euro la...