Rețeaua Profi, extinsă cu 87 de locații în 2023
Profi, retailerul care ar urma să fie preluat de Ahold Delhaize până la finalul acestui an, a accelerat ritmul expansiunii în ultimele două luni din 2023. După o medie de șase magazine deschise lunar, retailerul a anunțat că în luna decembrie a inaugurat 20 de locații, după alte 19 magazine deschise în luna noiembrie a anului trecut. Focusul a continuat să fie pe formatul care targhetează zonele rurale din România. Din cele 20 de magazine deschise în luna decembrie, 15 au fost Profi Loco. În noiembrie, din cele 19 inaugurări, 14 au fost sub formatul Loco.
În urma acestor deschideri, Profi a depășit în luna decembrie borna de 1.700 de magazine la nivel național. Cumulat, în 2023 retailerul a extins rețeaua de magazine cu 87 de unități timp în care a alocat sume importante pentru remodelarea unităților mai vechi. De altfel, în luna aprilie a anului trecut, chiar dacă Profi nu a deschis niciun magazin nou, a reușit să remodeleze alte patru locații din rețea.
La nivelul întregii rețele Profi, peste o treime dintre magazine funcționează în formatul nou, lansat în 2020. Acesta a fost declinat în toate cele patru concepte operate în prezent de către Profi – Super, City, Go și Loco – și răspunde principalelor misiuni de cumpărare pe care retailerul se bazează: convenience, proximitate, stock-up și top-up. Iar magazinele în noul format atrag peste 40% din totalul clienților.
Citește și Studiu Ipsos: 3 din 10 români cred că inflația nu va reveni niciodată la normal
Totodată, compania a anunțat că, până la finalul anului 2023 va atinge pragul de 1.400 de magazine partener. Astfel, de la 15%, cât reprezentau aceste magazine în 2019 la nivel de rețea, magazinele partener au ajuns să reprezinte 80% din business, cu o medie de creștere anuală de peste 300 noi magazine în parteneriat.
În toamna anului 2023, Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a anunțat preluarea integrală a rețelei Profi Rom Food, tranzacție estimată la 1,3 miliarde de euro. Preluarea este supusă acordului autorităților de reglementare și se estimează că va fi finalizată în cursul acestui an.
Profi deține pe piața locală peste 1.700 de magazine, fiind cea mai extinsă rețea prezentă pe piața locală. În ultimul an financiar, compania a generat vânzări de 2,5 miliarde de euro.