Profi se extinde în afara aglomerărilor urbane și bifează alte 11 deschideri doar în luna iulie
Cinci unități comerciale Profi Loco au fost inaugurate luna trecută de retailerul Profi la nivel național, dintr-un total de 11 noi inaugurări.
Sunt unități comerciale deschise în comune și județe precum Argeș, Olt, Giurgiu și Dolj, cu suprafețe de vânzare cuprinse între 172 de metri pătrați, cum este magazinul din satul Dranic, județul Dolj, și 406 metri pătrați ca în cazul comunei Săbăreni, județul Giurgiu.
Retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners a anunțat recent că schimbă strategia de business pentru piața locală și pune și mai mult accent pe o ofertă cu prețuri mici. Mai mult, după mai multe teste derulate cu succes anul trecut, Profi mizează și pe avantajul sistemului convenience.
În acest context, retailerul a bifat deschideri noi și în București, sub formatul Profi City, fiind vorba de o locație pe Calea Crângași, cu o suprafață de vânzare de 73 de metri pătrați, și încă una pe șoseaua Mihai Bravu, magazin care are o suprafață de vânzare de 94 de metri pătrați. Nu sunt singurele magazine sub formatul City inaugurate în luna iulie. Au fost inaugurate alte două locații, una în Târgu Jiu și cealaltă în Constanța.
Supermarketurile cu cea mai mare suprafață de vânzare deschise de retailer luna trecută sunt cele în formatul Standard. Profi a inaugurat două astfel de unități comerciale în luna iulie, una în Baie Sprie, Maramureș, cu o suprafață de vânzare de 453 de metri pătrați dintr-un total de 586 de metri pătrați. Al doilea Profi Standard a fost deschis în Oradea, județul Bihor, și are ca spațiu dedicat vânzării o suprafață de 462 de metri pătrați dintr-un total de 580.
Cumulat, 947 dintre magazinele Profi sunt în mediul urban, 457 în mediul rural, în total însumând 634 de localități și aproape 600 de mii de metri pătrați ca suprafață totală. Dintre toate unitățile comerciale, 641 sunt în formatul standard, 420 sunt Profi City și 343 sunt Profi Loco.
Citește și
Profi lansează Proaspete de la Noi, program dedicat producătorilor de fructe și legume
În 2020, retailerul a extins rețeaua națională cu 235 de noi locații și, în același timp, a reamenajat alte 19 unități comerciale. Nu în ultimul rând, între deciziile companiei s-a numărat și închiderea a 12 magazine care nu s-au dovedit a fi eficiente din punctul de vedere al vânzărilor.
Compania a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 8,77 miliarde de lei față de 7,26 miliarde de lei în 2019, în timp ce profitul net a fost de 105 milioane de lei, față de 186 de milioane în urmă cu doi ani.