Profi lansează Proaspete de la Noi, program dedicat producătorilor de fructe și legume
Profi a lansat oficial Proaspete de la noi, un program prin care retailerul facilitează fermierilor din România accesul către magazinele rețelei și totodată le oferă cumpărătorilor legume și fructe românești. Programul numără în prezent 38 de produse de la 90 de producători, iar planul retailerului deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners este de a ajunge la 200 de producători în următorii ani.
“Sunt mai bine de doi ani de când am demarat acest proiect, iar rezultatele testelor de până acum sunt mai mult decât îmbucurătoare, astfel că a sosit momentul să inaugurăm acest brand propriu care avantajează toate părțile implicate și pe care intenționăm să îl extindem către un număr cât mai mare de fermieri,” a declarat Călin Costinaș, directorul general adjunct Profi, inițiatorul proiectului. “Consumatorul își dorește produse românești de calitate și cu gust local autentic, iar asta este exact ce ne propunem și noi să punem pe rafturi în proporție din ce în ce mai mare”.
Cei 90 de fermieri ai brandului Proaspete de la noi beneficiază de îndrumare și asistență din partea inginerilor horticultori Profi. Aceștia nu doar că furnizează recomandări cu privire la îngrijirea plantelor, dar și sondează constant parametrii producției, inclusiv prin teste de laborator care certifică dacă recoltele se încadrează riguros în normele legale privitoare la concentrația de nitrați, nitriți și pesticide. Profitând de informațiile acumulate de Profi și puse la dispoziția lor, fermierii incadrați în program află din timp care sunt preferințele cumpărătorilor, care sunt caracteristicile legumelor și fructelor pe care aceștia le caută. Astfel înarmați, decid impreună cu inginerii agronomi Profi ce și cât să producă în anul următor și își dimensionează recolta pentru un maxim de câștig și un minim de pierderi.
Cei 90 de producători din programul Proaspete de la noi acoperă aproximativ jumătate din necesarul de fructe și legume livrate în cele aproape 1.500 de magazine Profi, restul provenind de la furnizori cu același profil, dar a căror producție nu este controlată și optimizată de retailer, precum și din importuri.
Cu aproximativ 25.000 de angajați în aproape 1.500 de magazine care funcționează astăzi în 688 de localități, Profi este cel mai mare angajator privat și totodată rețeaua cu cea mai mare extindere geografică din România.