Profi continuă extinderea în rural, dar accelerează și dezvoltarea formatului Go
În luna noiembrie a acestui an, rețeaua Profi s-a extins la nivel național cu alte 20 de locații, majoritatea în formatul Loco. Potrivit datelor furnizare de retailer, din cele 20 de unități comerciale inaugurate luna trecută, 10 au fost în formatul Loco, 5 Profi City, 4 Profi Go și o singură locație Profi Super.
De altfel, acesta a fost și cel mai mare supermarket inaugurat de Profi recent, având o suprafață de vânzare de 380 de metri pătrați din 485 metri pătrați, suprafața totală. Magazinul se află în orașul Alesd, județul Bihor, pe strada Ciocârliei nr.10.
La polul opus se află locațiile Go, magazinul convenience mic, pentru cumpărături rapide, de necesitate. Unitatea comercială deschisă în București, pe strada Racoviță Emil Biolog, nr. 22, are 85 de metri pătrați și cea pe de strada Știrbei Vodă, nr.160, din sectorul 1 are 112 metri pătrați destinați spațiului de vânzare.
Alte două locații Profi Go au fost inaugurate în Timișoara, pe strada Gavril Musicescu, nr. 159, și pe strada Armoniei, nr. 52.
În privința formalului Loco, magazinul din afara marilor aglomerări urbane, Profi continuă că acopere zonele rurale ale României, toate cele 10 unități comerciale inaugurate în luna noiembrie fiind deschide în comune și sate din județele Timiș, Iași, Olt, Buzău, Giurgiu, Dolj, Arad, Călărași.
Pentru anul viitor însă, Profi regândești strategia de business și începe și remodelarea magazinelor mai vechi din rețea. Pentru 2022, retailerul are pe listă remodelarea a 150 de magazine Profi și deschiderea a 150 de unități noi.
„Nu mai e suficient să fii un simplu jucător de proximitate. În contextul actual, în care calitatea este un atribut tot mai important și în care competitorii noștri deschid tot mai multe magazine, nu mai e suficient să ai o rețea extinsă pentru a-ți asigura succesul. Drept urmare, focusul nostru va fi pe dezvoltarea noului format Profi și pe implementarea calității la nivel de rețea. Am fost câțiva ani buni lider la capitolul deschideri și nu ne dorim să schimbăm acest lucru, însă în 2022 focusul va fi pe remodelare”, a declarat Pawel Musial, Director General Profi Rom Food.
Astfel, targetul setat de retailer este ca până la finalul anului 2025 toate magazinele Profi să opereze sub noul format lansat în piață în vara anului 2020.
Citește și
Pawel Musial, Profi: Nu mai e suficient să fii un simplu jucător de proximitate
„În 2021 am început să revoluționăm felul în care arată magazinele noastre și senzația pe care o transmit, introducând conceptul Noul Profi și cumpărăturile convenience. În 2022 vom continua să multiplicăm în masă acest model. La doar puțin peste un an de la lansarea noului concept la Ploiești, Profi numără deja 100 de magazine de acest fel”, a mai punctat Pawel Musial.
Profi este lanțul de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică și cel mai mare număr de magazine din România, fiind prezent în peste 600 de localități cu mai mult de 1.500 de magazine. Retailerul a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 8,83 miliarde de lei (1,8 mld. euro), în creștere cu 21% față de 7,26 miliarde de lei în 2019.



