Piața tichetelor valorice va ajunge la 1,3 mld. euro anul acesta
Piața tichetelor de masă și cadou din România va atinge anul acesta pragul de 1,3 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2015, estimează Elena Pap, directorul general al companiei Up România, unul dintre principalii emitenți de tichete valorice pe plan local.
”Anul trecut piața a înregistrat o creștere de 10% atât în valoare, cât și volum și mă aștept să vedem un trend similar și anul acesta, mai ales că sunt companii care au reluat acordarea de tichete de masă, dar vorbim și despre companii care au început să acorde angajaților tichete de masă prin cardurile electronice”, explică Elena Pap.
De altfel, tichetele de masă reprezintă circa 85% din volumul total de tichete emise, acestea fiind urmate de tichetele cadou.
Cât despre direcțiile de dezvoltare ale pieței de tichete de masă în 2016, Elena Pap a vorbit despre trei aspecte: creșterea gradului de penetrare, creșterea valorii nominal și dezvoltarea cardurilor de masă.
”În România, gradul de penetrare al tichetelor de masă este de 56% din cei 4,5 milioane de angajați, având în vedere că bugetarii nu primesc acest beneficiu, cu excepția celor din sistemul sanitar. Cât despre creșterea valorii nominale a tichetului, care în acest moment este de 9,41 de lei, avem semnale pozitive din piață și argumentele pentru majorare sunt destule. Chiar și pachetul pe care angajații și-l iau de acasă costă mai mult. Din studiile nostre valoarea tichetului ar trebuie să fie de 10-11 lei. Ne bucură însă faptul că recent reprezentanți ai Guvernului au propus majorarea valorii nominale cu 13%”, a explicat Elena Pap.
Up România țintește afaceri de 12 milioane de euro în 2016
În ceea ce privește businessul Up România, compania a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 11,2 milioane de euro, în creștere cu peste 11% comparativ cu 2014. În contextul creșterii pieței, dar și al majorării numărului de clienți, Elena Pap estimează un o cifră de afaceri de aproximativ 12 miloane de euro, ceea ce înseamnă un avans de 5%.
„2016 este al treilea an consecutiv în care tichetele cadou înregistrează creşteri pentru fiecare dintre evenimentele când companiile optează pentru acest gen de recompensă. Anul trecut faţă de 2014, vânzările au crescut în data de 8 martie cu 8%, de Paşte cu 15%, iar de Crăciun cu 25%. Suntem, aşadar, pe un trend ascendent favorizat atât de legislaţie, cât și de o conştientizare a mediului de afaceri cu privire la importanţa şi rolul decisiv pe care îl are calitatea vieţii la locul de muncă, o componentă a acestui concept complex fiind şi acordarea de beneficii extra salariale, cum sunt tichetele cadou”, a mai adăugat Elena Pap.
Tichetele emise de companie ajung în acest moment 700.000 de utilizatori, iar anul trecut au fost adăugați circa 60.000 de noi angajați în rețeaua de utilizatori. Valoarea tichetelor emise în 2014 de Up România s-a ridicat la 280 de milioane de euro, cea mai mare pondere în afacerile companiei fiind deținută de tichetele de masă – 85%, în timp ce restul de 15% este împărțit între tichetele cadou, tichetele sociale, voucherele de vacanță și tichetele de creșă.
Up România (fostă Chèque Déjeuner) a fost înființată în anul 2002 și este parte a grupului francez Up. Compania deservește peste 20.000 de clienți, iar portofoliul său de produse include tichetele de masă, tichetele cadou, tichetele sociale (care includ și tichetele sociale de grădiniță), voucherele de vacanță și tichetele de creșă.
Sursa foto: biziday.ro



