Performanțele Ahold Delhaize în România, influențate de pandemie

Într-un interviu acordat ziarului olandez Het Parool, citat de IGD, Wouter Kolk, șeful grupului Ahold Delhaize pentru Europa și Indonezia, a detaliat performanțele retailerului în perioada pandemiei de COVID-19. Performanțele Ahold Delhaize în România, influențate de pandemie

Managerul a subliniat că efectele pandemiei asupra vânzărilor au fost în general pozitive, pe fondul unei cereri în creștere, dar a arătat că nu toate țările au performat la fel. În timp ce vânzările online în cele două zone s-au majorat cu 60%, afacerile grupului în unele țări au fost influențate negativ.

Veniturile Ahold Delhaize în România au scăzut, în contextul în care magazinele Mega Image sunt prezente doar în marile orașe, iar numărul consumatorilor care lucrează de acasă s-a majorat semnificativ în această perioadă, studenții au urmat cursuri online și persoanele care dețineau proprietăți la țară s-au relocat acolo. Scăderea traficului în interiorul localităților, dar și între orașe a fost vizibilă și în Olanda, unde retailerul este prezent cu brandul Albert Heijn, magazinele din stațiile de tren înregistrând performanțe mai mici decât de obicei. Pe de altă parte, operațiunile din Grecia au fost influențate de scăderea numărului de turiști.

Wouter Kolk a mai precizat că a fost preocupat până acum de succesul individual al fiecărui brand din portofoliul Ahold Delhaize, strategie care a funcționat în trecut. Dar, pentru a concura cu companii ca Lidl și Amazon, pe viitor brandurile din grup trebuie să colaboreze pentru a dezvolta împreună noi produse și servicii.

În România, Ahold Delhaize deține peste 800 de magazine. Retailerul a înregistrat în 2019 o cifră de afaceri de 6,65 miliarde de lei și un profit net de 272,6 milioane de lei.

fatada magazin Profi, lant de retail preluat de Ahold Delhaize. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Noul proprietar Profi alocă 150 mil. euro pentru expansiunea rețelei în 2025
Ahold Delhaize, noul proprietar Profi, a bugetat investiții de 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei Profi pe piața din România....
Proprietarul Mega Image finalizeaza preluarea Profi
Ahold Delhaize se așteaptă ca Profi să adauge 3 mld. euro la rezultatele grupului în 2025
Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, a finalizat achiziția retailerului român de produse alimentare Profi Rom Food SRL (Profi) de la MidEuropa...
Ce spune Ahold Delhaize despre achiziția Profi Rom Food. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Ce spune Ahold Delhaize despre achiziția Profi Rom Food
Ahold Delhaize a anunțat că autoritățile de reglementare din România au aprobat intenţia de achiziționare de la MidEuropa a pachetului de...
Proprietarul Mega Image deschide un hub tehnologic în București
Proprietarul Mega Image deschide un hub tehnologic în București
Ahold Delhaize anunță lansarea unui hub de tehnologie în București: AD/01. Prin această lansare, compania își propune să atragă peste 250...
Ahold Delhaize și Tesco lansează un fond de investiții comun
Ahold Delhaize și Tesco lansează un fond de investiții comun
Ahold Delhaize și Tesco, alături de alți trei retaileri importanți, au lansat un fond de investiții comun prin care targetează start-up-uri...
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Grupul Ahold Delhaize, care deține în România brandul Mega Image, a închis anul 2023 cu o scădere semnificativă a veniturilor nete. După cum...