Penny Market investește 19 mil. euro în primul centru logistic din Moldova
Penny Market, parte a grupului german Rewe, a început construcția celui de-al treilea centru logistic lângă orașul Bacău, fiind primul retailer din piața locală care inițiază un astfel de proiect în Moldova. Investiția se va ridica la 19 milioane de euro și va include achiziționarea terenului, edificarea clădirii și în echipamentele specifice.
Centrul logistic din Moldova reprezintă un factor de optimizare a fluxului logistic și a distribuției regionale pentru Penny Market. Totodată, va ajuta la asigurarea unui nivel de prospețime și mai ridicat pentru produsele comercializate la nivelul întregii rețele de magazine.
“Este un moment foarte important pentru întregul business Rewe în România. Proiectul face parte din cadrul strategiei de dezvoltare a rețelei de distribuție Penny Market la nivel național și vine în completarea celor două centre existente din orașele Turda și București. Odată cu inaugurarea centrului logistic din Bacău, vor fi create în primă fază un număr aproximativ de 150 de locuri de muncă permanente”, a declarat Daniel Gross, Managing Director ReweRomânia.
Dezvoltat de către KÉSZ Holding Zrt., sucursala Cluj-Napoca, complexul logistic dispune de o suprafață totală construită de aproximativ 19,000 m2, o înălțime de 14,5 metri și de un teren aferent de circa 8 hectare. Soluțiile tehnologice moderne implementate la nivelul complexului au ca scop reducerea consumului de energie și a emisiilor implicite. În cadrul centrului este folosit un sistem integral de iluminare prin LED ce dispune de sisteme automate de comandă și control.
Instalațiile de răcire sunt integrate într-un sistem automat de management prin intermediul căruia vor fi monitorizate constant atât temperaturile interioare, cât și cele exterioare ale zonei de refrigerare.
Primul magazin Penny Market a fost deschis pe piața locală în 2005. În prezent, grupul german Rewe operează în România 175 de magazine Penny Market și 8 magazine XXL Mega Discount. În anul financiar 2014, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 2,33 miliarde de lei și un profit net de aproximativ 11 milioane de lei.





