Parteneriat strategic între Carrefour și Google pe piața din Franța
Retailerul francez Carrefour a anunțat că a semnat un parteneriat strategic cu Google pe piața din Franța pentru a-și dezvolta vânzările online, scrie Reuters. Prin acest parteneriat, Carrefour își dorește să le ofere consumatorilor, începând cu 2019 ”o nouă experiență de cumpărare, inclusiv pentru produsele alimentare”.
Parteneriatul constă în dezvoltarea ofertei de produse alimentare și non-alimentare a Carrefour pe platforma Google Shopping care va avea o interfață nouă, crearea unui laborator Carrefour-Google, dar și prin sistemele operate de Google, cum ar fi dispozitivele cu comandă vocală. Chiar dacă achiziția se va realiza prin intermediul Google, comenzile vor fi pregătite de Carrefour, iar cumpărătorii pot alege între livrarea la domiciliu și ridicarea din magazine.
Prin această asociere, retailerul francez Carrefour încearcă să câștige tot mai mult teren pe piața de e-commerce care, potrivit estimărilor, va atinge până în 2022 valoare de 34 de miliarde de euro. De altfel, colaborarea dintre cei doi giganți vine în contextul în care tot mai mulți jucători din piața de retail investesc masiv în platforme de comerț online și de livrare la domiciliu pentru a ține piept Amazon, care transformă practic piața de retail.
Cea mai recentă mișcare de acest tip a fost bifată de Amazon și Monoprix, acesta din urmă devenind primul retailer francez care a început să livreze produse prin intermediul gigantului Amazon. De cealaltă parte, Alphabet, compania mamă a Google, oferă servicii de shopping online către retaileri ca Walmart, dându-le posibilitatea acestora să-și listeze produsele pe un site special de shopping sau în Google Assistant, pentru cumpărături de pe dispozitivele mobile.
Potrivit declarațiilor lui Marie Cheval, Director de Transformare Digitală a Carrefour, retailerul va reuși orin acest parteneriat să ajungă la clienți tineri noi, aspect extrem de important dacă avem în vedere că ambiția francezilor este de a transforma Carrefour într-un jucător-cheie în comerțul online cu alimente, cu venituri de 5 miliarde de euro pentru grup și o cotă de piață alimentară de peste 20% în Franța până în 2022.