Metro și Auchan își unesc forțele și în România pentru achiziții de branduri mari
Comerțul local se consolidează și mai mult: subsidiarele Metro Cash&Carry și Auchan din România au anunțat că își unesc forțele pentru achiziții comune de mărfuri. Acordul intră în vigoare în septembrie și va avea impact asupra negocierilor cu principalii furnizori pentru 2016. Cele două rețele au început cooperarea la nivel internaţional în luna noiembrie 2014, iar de curând fusese anunțat un acord pentru achiziții comune în Franța.
“În acord cu legislaţia naţională în vigoare, Metro Group încredinţează centralei de achiziţii Auchan, printr-un sistem de mandat, negocierile condiţiilor de achiziţii aplicabile în 2016 pentru un număr selectiv şi reprezentativ de categorii şi furnizori, acoperind cele mai importante mărci din România”, se menționează în comunicatul transmis de Auchan România. În achizițiile comune, accentul va fi pus pe produsele de marcă internaţionale şi naţionale, iar retailerul a precizat că furnizorii mici şi mijlocii nu sunt afectați de acest acord care intră în vigoare în septembrie 2015.
Fiecare rețea îşi va conduce însă în continuare, în mod independent, propriile strategii comerciale şi de vânzare, inclusiv construirea gamelor de produse, stabilirea preţurilor şi activităţile promoţionale.
În România, o altă mare centrală de achiziții de bunuri de larg consum este Rewe Buying Group, aceasta reunind rețelele Billa și Penny Market deținute de același proprietar: grupul german Rewe. Și grupul Metro a operat în trecut, începând cu 2005, centrala de achiziții MGB Metro Buying Group care a reunit rețeaua cash&carry cu același nume și hypermarketurile Real, preluate în 2013 de către Auchan.
Citește și:
Alianțele din retail acaparează Europa. Ce vor face producătorii?
Colruyt, Coop şi Conad se alătură celei mai mari alianţe de achiziţii din Europa
FRANCE: Metro Group and Groupe Auchan step to a new stage of their purchasing cooperation
“Lucrând împreună, dorim să beneficiem de avantajul complementarităţii reţelelor noastre în cele două ţări, oferind cea mai bună acoperire geografică şi cele mai bune concepte comerciale, atât în ceea ce priveşte formatele, cât şi canalele de distribuţie, cu scopul de a întări competitivitatea ambelor grupuri şi concurenţa pe pieţele respective, bazându-ne pe punctele forte ale mărcii fiecărui grup”, a afirmat Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Grupului Auchan.
La rândul său, Olaf Koch, CEO al Metro Group Germania, a declarat: “Facem posibilă astăzi evoluţia cooperării lansate anul trecut cu succes, la un nivel superior. Credem cu tărie că această nouă etapă din cadrul parteneriatului nostru ne va permite să ne întărim şi mai mult business-ul şi oferta comercială cu valoare adăugată pe care o aducem în România şi Franţa, contribuind în acest fel la creşterea pe această piaţă”.
În România, grupul francez Auchan este prezent cu 33 de hypermarketuri cu vânzări de circa 4 miliarde de lei pe 2014, iar rețeaua germană Metro Cash & Carry, cu afaceri de aproape 4,5 mld. lei pe 2014, operează 31 de magazine cash & carry ce vizează clienţii profesionişti, în principal revânzătorii și operatorii din HoReCa.



