Mega Image renunță la conceptul AB Cool Food
Retailerul belgian Delhaize, prezent în România cu o rețea de peste 460 de magazine sub bannerele Mega Image, Shop&Go și Gusturi Românești, a decis închiderea magazinului specializat de produse congelate AB Cool Food, din București, inaugurat în anul 2013. Spațiul va trece printr-un proces de reconversie și va fi transformat într-un magazin Shop&Go, potrivit unui anunț afișat chiar în locație, care mai spune că produsele vor putea fi achiziționate pe viitor prin platforma de comerț operată în parteneriat cu eMag, dar și din Mega Image Concept Store Băneasa.
Informația a fost confirmată și de reprezentanții companiei. „Am luat decizia de a integra conceptul AB Cool Food, sub umbrela Mega Image, pentru a oferi clienților noștri o experiență completă la cumpărături. Prin urmare, nu am renunțat la AB Cool Food, ci l-am integrat în magazinele Mega Image. De asemenea, spațiul din Ion Mihalache, care era dedicat AB Cool Food, va fi transformat într-un Shop&GO Mega Image deoarece este o locație care se pretează mult mai bine unui astfel de concept. Această schimbare vine din dorința noastră de a pune sub un singur acoperiș, în Mega Image Băneasa, toate conceptele noastre: Fromagerie, Equilibrium, Wine Gallery și AB Cool Food”, a precizat Adrian Nicolaescu, VP Marketing Mega Image pentru Progresiv.
Cu o suprafață de circa 200 mp, magazinul AB Cool Food era amplasat pe bulevardul Mihalache din Capitală, lângă Piața 1 Mai, și era singurul de acest tip operat pe piața locală. La momentul lansării, conceptul își propunea să „schimbe percepția cumpărătorilor români despre produsele congelate”. Sortimentația număra nu mai puțin de 600 de produse, mărci proprii sau exclusive, în categorii precum ready meals, fructe și legume congelate, pizza, înghețată sau prăjituri. 90% dintre produsele comercializate în această locație nu mai erau comercializate în niciun alt magazin al rețelei.
Conceptul AB Cool Food, unic la nivelul Delhaize, a fost dezvoltat de către echipa Mega Image. Inspirația pentru acest model de magazin a fost Picard, un retailer francez specializat în produse congelate ce operează o rețea de peste 900 de astfel de magazine.
La momentul lansării, reprezentanții companiei vorbeau deja despre o a doua unitate ce ar fi urmat să fie deschisă la distanță de un an.
Nu este pentru prima dată când Mega Image renunță la un proiect-pilot. În 2011 au renunțat la bannerul Red Market, sub care operau un număr de 11 unități pe care le-au rebranduit în Mega Image. Formatul Red Market fusese lansat în 2009 și era un format de discount supermarket, ce miza pe câteva principii ca simplitate, eficiență, prețuri mici, sortimentație restrânsă și rapiditate în realizarea cumpărăturilor.
Grupul Delhaize operează în prezent o rețea de 467 de magazine și a încheiat anul financiar 2015 cu afaceri estimate la circa 700 milioane de euro.



