Lidl mută lupta cu retailerii britanici în centrul Londrei
Retailerul german Lidl plănuiește să se extindă în centrul Londrei ca parte a planului său de spălare a imaginii sale de discounter. Astfel, retailerul este în căutarea a circa 300 de noi locații pentru supermarketuri mici și medii, potrivit bbc. Această mișcare va aduce Lidl în mijlocul marilor lanțuri de supermarketuri precum Waitrose, Tesco și Sainsbury's.
Decizia este cu atât mai relevantă pentru piața de retail alimentar din Londra, având în vedere faptul că rezultatele principalilor jucători nu sunt deloc optimiste. Waitrose a raportat scăderi ale vânzărilor pentru prima oară în ultimii șapte ani, iar Morrisons a înregistrat o scădere a profitului anual de 47%, prcum și a vânzărilor înregistrate în cele 140 de magazine convenience pe care le operează.
O nouă poziționare pe piață
Analiștii sunt însă de părere că acest plan face parte din strategia retailerului de a-și schimba poziționarea pe piață.
”Lidl încercă să-și creeze o nouă imagine prin mai multe produse premium și de patiserie proaspătă, dar și prin comercializarea unui sortiment mai mare de branduri, transformându-se astfel într-un supermarket convențional”, este de părere David Gray, retail analyst la Planet Retail.
Spre exemplu, săptămâna trecută Lidl a extins sortimentația conceptului ”Wine Cellar” cu 60 de vinuri, toate importate din Franța, inclusiv vinuri mai puțin cunoscute precum Arbois sau Châteauneuf-du-Pape.
Retailerul a achiziționat de asemenea o suprafață de 20.000 de metri pătrați în sudul Londrei, pentru construirea unui nou sediu central care va găzdui o clădire de birouri de două ori mai mare decât cea pe care o deține în prezent, în Wimbledon. Lidl are o cotă de piață sub 4% în Marea Britanie și anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri record, de 4 miliarde de lire, în creștere cu 21% comparativ cu anul 2013.
Cu toate acestea, analiștii sunt rezervați în ceea ce privește rezultatele pe care le va genera această decizie a retailerului german. ”Sincer, nu îmi pot imagina magazinele Lidl în centrul Londrei. Sunt de părere că în final vom vedea niște magazine mici de tip convenience, care reprezintă un model de business care implică costuri mult mai mari și unde este mai dificil să ai o profitabilitate mare”, susține David Gray.



