Lidl Germania introduce noi campanii de reducere a risipei alimentare
Lidl își propune să reducă risipa de alimente în magazinele sale prin introducerea „pungilor de salvare” pentru fructe și legume „imperfecte”, care ar fi în mod normal aruncate. Începând cu luna mai, astfel de pungi vor fi disponibile în magazinele Lidl din Germania pentru prețul de trei euro fiecare.
Într-o declarație citată de European Supermarket Magazine, Lidl susține că, după implicarea de lungă durată în prevenirea risipei de alimente, acest pas este unul logic în combaterea fenomenului. Retailerul își propune ca risipa alimentară și deșeurile organice rezultate din activitatea sa să scadă cu 30% până în 2025.
Strategia include, printre altele, axarea aprovizionării strict pe nevoile shopperilor în funcție de locație, reduceri pentru articolele cu termen de valabilitate scurt și reciclarea alimentelor care nu mai sunt comestibile în instalații de biogaz.
„Cu conceptul holistic «Rette Mich» (Salvează-mă) în locațiile noastre dorim să colaborăm cu clienții noștri pentru a limita risipa alimentară într-un mod specific. Cum ar fi să vindem fructele și legeumele cu un discount considerabil”, spune Elisabeth Koep, șefa departamentului CSR și sustenabilitate Lidl Germania, într-o declarație citată de European Supermarket Magazine.
Dacă ne referim la alte grupe de produse, clienții Lidl Germania vor găsi în magazine cutii în care retailerul oferă la jumătate din preț ceea ce descrie drept „produse de calitate”, dar care mai au câteva zile până să ajungă la data limită.
În plus, diverse produse, cum ar fi laptele sau iaurtul, prezintă sloganul „Ich halte oft länger, als man denkt” - Deseori durează mai mult decât crezi - în încercarea de a-i face pe clienți să conștientizeze că mâncarea poate fi adesea consumată și după ce a fost depășit termenul de valabilitate.