La Cocoș, vânzări de 1,3 milioane lei în ziua inaugurării hipermarketului din Pitești
La Cocoș a inaugurat oficial primul hipermarket din județul Argeș și cel de-al cincilea hipermarket al rețelei, acesta fiind amplasat în cadrul Centrului Comercial Supernova din Pitești. În prima zi, retailerul a înregistrat șapte mii de tranzacții cu o valoare de aproximativ 1,3 milioane de lei și a avut 18.567 de vizitatori.
Magazinul funcționează în centrul comercial Supernova din Pitești și va funcționa zilnic, în intervalul orar 07:30 – 21:30. Această locație ocupă practic spațiul eliberat de Carrefour. Deschiderea acestui nou hipermarket face parte din planul de extindere a rețelei La Cocoș pentru anul 2025. Prima inaugurare din acest an a avut loc la Brașov, pe 24 ianuarie 2025, a doua fiind cea de la Pitești, pe 24 septembrie. Retailerul are programate alte două deschideri pentru acest an: la Craiova, în fosta locație PIC, locație care ar urma să fie deschisă pe data de 15 octombrie 2025, și în Arad, în fosta locație Remarkt (ex-Real) din cartierul Micălaca, inaugurare programată la începutul lunii noiembrie.
Fondat în 2014 la Ploiești de antreprenorul Iulian Nica, La Cocoș este cunoscut pentru politica prețurilor mici și pentru faptul că a fost primul hipermarket din România care a introdus conceptul cu trei niveluri de preț, în funcție de cantitatea achiziționată. Până în decembrie 2024, rețeaua a funcționat ca o afacere de familie și a fost, de asemenea, prima rețea 100% românească care a intrat în Top 10 retaileri din România, ocupând poziția a zecea.
Din decembrie 2024, compania a atras în acționariat un consorțiu format din Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT Capital, care au preluat un pachet de 56% din acțiuni. Deși majoritari, investitorii i-au oferit antreprenorului Iulian Nica - rămas cu 44% din acțiuni - drepturi depline de conducere, păstrând astfel viziunea și strategia inițială a brandului. Infuzia de capital adusă de către investitori are ca obiectiv deschiderea a 12 noi magazine și atingerea pragului de 1 miliard de euro în vânzări în următorii cinci ani.
La finalul anului 2024, rețeaua de magazine La Cocoș, cu doar trei hipermarketuri operaționale, două în Ploiești și unul în București, a raportat vânzări de 236,5 milioane de euro, devenind cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar, după cifra de afaceri. Noile deschideri din Pitești, Craiova și Arad vor duce rețeaua la șapte unități până la finalul anului 2025 și la vânzări estimate de aproximativ 300 milioane de euro.





