Kaufland Bulgaria investește peste 5 milioane de euro pentru o tranziție lină la euro

Kaufland Bulgaria investește peste 10 milioane de leva (5,1 milioane de euro) pentru a asigura o tranziție lină la euro la 1 ianuarie 2026, scrie esmmagazine.com. Kaufland Bulgaria investește peste 5 milioane de euro pentru o tranziție lină la euro. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Retailerul se pregătește să implementeze case de marcat rapide și va dubla numărul de casieri în prima lună a schimbării valutare, asigurându-se că toți clienții vor primi restul exclusiv în noua monedă. Această investiție acoperă pregătirile tehnice, logistice și organizatorice în toate unitățile Kaufland din Bulgaria.

„Lanțurile de retail sunt unul dintre cele trei canale prin care leva va fi retrasă din circulație, alături de sectorul bancar și oficiile poștale. Suntem pe deplin pregătiți pentru toate procesele tehnice, desfășurând simultan o serie de sesiuni de instruire pentru angajații din magazinele noastre. Investim nu doar resurse, ci și mult timp și o organizare extrem de eficientă, pe care le considerăm investiții în încrederea clienților noștri”, a spus Țvetomir Uzunov, Director Financiar al Kaufland Bulgaria.

Începând cu 2 ianuarie, toate casele de marcat Kaufland Bulgaria vor funcționa simultan, acceptând atât leva, cât și euro. Deși clienții pot plăti în oricare dintre valute, restul va fi returnat în euro.

Acest proces necesită ca retailerul să aibă la dispoziție un volum substanțial de numerar - aproape o tonă per magazin, însumând peste 70 de tone pentru toate locațiile la nivel național, echivalentul a trei camioane mari.

Pentru a facilita această operațiune complexă, Kaufland a dedicat 40.000 de ore instruirii angajaților săi, care vor fi în prima linie a introducerii noii monede.

Pregătirile tehnice pentru tranziția la zona euro au început la Kaufland Bulgaria în urmă cu doi-trei ani, investiția totală în sisteme depășind nouă milioane de leva (4,6 milioane de euro).

Una dintre cele mai complicate etape a fost procesul de reetichetare. Chiar și modificări minore ale fontului de pe etichete reprezintă o investiție de 200.000 de leva (102.000 de euro).

Compania a investit aproape 500.000 de leva (255.000 de euro) exclusiv în schimbarea etichetelor și implementarea afișajului dublu al prețurilor, o sarcină care a necesitat trei corecții în acest an.

Kaufland a adăugat că toate magazinele sale din Bulgaria își vor păstra programul obișnuit pe 31 decembrie și 2 ianuarie, în ciuda faptului că ambele date sunt zile oficial nelucrătoare.

Kaufland_friends of asia
Kaufland aduce în România deserturile virale online „Friends of Asia”
Deserturile congelate „Friends of Asia”, virale pe TikTok și alte rețele sociale, ajung pentru prima dată în România, disponibile exclusiv...
Kaufland lansează un nou concept shop-in-shop dedicat brandului Parkside
Kaufland lansează un nou concept shop-in-shop dedicat brandului Parkside
Kaufland România continuă să dezvolte experiența de cumpărături pentru pasionații de proiecte Do-it-yourself (DIY), prin extinderea...
5togo
5 to go încheie un parteneriat cu rețeaua de benzinării RO concept OSCAR
5 to go anunță semnarea unui parteneriat cu rețeaua națională de benzinării RO concept OSCAR, conturând astfel o etapă strategică...
Lidl România continuă expansiunea și inaugurează pe un nou magazin în județul Timiș. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl România continuă expansiunea și inaugurează un nou magazin în județul Timiș
Lidl România deschide un magazin în localitatea Moșnița Veche, județ Timiș, oferind locuitorilor produse de calitate la prețuri accesibile și...