Experiment inedit în Carrefour: plata cu PET-ul
10 iulie 2019
|
Carrefour România lansează un program de folosire responsabilă a plasticului și introduce plata cu PET-ul, un proiect-pilot derulat în hypermarketul său din Băneasa între 9-15 iulie a.c.
Programul “Punem preț pe plastic” propune acțiuni concrete și modele pentru a reduce, refolosi și recicla plasticul și alte deșeuri, orientate atât către business, cât și către clienții și partenerii Carrefour România. În cadrul acestuia, retailerul lansează două campanii prin care oferă clienților modalități ușoare de a folosi plasticul într-un mod responsabil:
1)Plata cu PET-ul: Un program-pilot prin care Carrefour transformă PET-ul în monedă pentru a încuraja un comportament responsabil al clienților săi. Astfel, între 9 și 14 iulie clienții Carrefour Băneasa pot achiziționa fructe și legume cu PET-uri, fiecare PET adus în hypermarket valorând un fruct sau o legumă.
2)Campania “Vino cu caserola ta de acasă!” prin care clienții hypermarketurilor și supermarketurilor Carrefour din întreaga țară sunt încurajați să achiziționeze produse din zona de Gastronomie în propriile caserole. Compania încurajează astfel refolosirea produselor de plastic, în condițiile în care anul trecut clienții Carrefour au folosit peste 5 milioane de caserole de plastic pentru zona de Gastronomie, caserole care devin de cele mai multe ori de unică folosință.
“Anul trecut, românii au reciclat aproape 200 de tone de plastic prin intermediul stațiilor SIGUREC din zonele Carrefour și au ales să folosească 20 de milioane de pungi biodegradabile. Avem motive să credem că suntem pregătiți - companii, autorități și clienți - să luăm plasticul în serios. Introducerea plasticului într-un traseu circular, prin reciclare, refolosire și reducere, este o mare oportunitate pentru România, atât din punct de vedere economic, cât și pentru creșterea calității vieții românilor”, a declarat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România.
Din 2018 - când a introdus punga biodegradabilă de cumpărături - și până în prezent, cumpărătorii din Carrefour România au achiziționat peste 23 de milioane de pungi biodegradabile, potrivit datelor comunicate de companie. De asemenea, în ultimii șase ani retailerul a amplasat 125 de stații inteligente SIGUREC în parcările magazinelor sale, prin intermediul cărora au fost colectate peste 9.000 de tone de deșeuri (PET, sticlă, aluminiu, carton, DEE).
“Vom urmări strict agenda Uniunii Europene, pentru ca în 2025 România să îndepărteze complet produsele de plastic de unică folosință”, a declarat Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, prezentă la evenimentul Carrefour.


Top Social Brands 2021: Brandurile campioane în social media din România
Revista Biz a lansat ediția a 13-a a clasamentului celor mai active branduri în social media din România, care aduce în prim-plan 50 de branduri...

FINALIST PROGRESIV AWARDS: Kaufland lansează prima fermă regenerativă din România
Institutul de Cercetare în Permacultură din România și Kaufland România lansează proiectul Sol și Suflet, primul Centru Permanent de Inovare,...

Pepsi, rezultate în creștere pe 2020 la nivel global
PepsiCo Inc a raportat rezultate pozitive pe trimestrul patru din anul trecut, finalizând 2020 cu cifre în creștere față de...

Studiu: 45% dintre români spun că obișnuiesc să facă zilnic curățenie
Reveal Marketing Research a derulat un studiu privind comportamentul de consum al românilor cu privire la produsele de curățenie în această...

Studiu: 36% dintre români obișnuiesc să cumpere mereu același brand de lactate
În medie, 16% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic lactate, iar 19% dintre aceștia spun că au în medie un consum de lactate de...

Planul Nestlé EMENA pentru emisii nete zero până în 2050
Schimbările climatice prezintă un risc imens pentru viitorul alimentelor. În același timp, producția și consumul de alimente reprezintă o...