După 7 ani, Aldi ar putea relua expansiunea pe noi pieţe
Germanii de la Aldi Sud iau în considerare expansiunea în Italia, scrie presa internaţională, călcând astfel pe urmele rivalilor de la Lidl şi Carrefour.
Dacă informaţia se confirmă, Italia ar putea deveni prima ţară în care discounterul se extinde în ultimii 7 ani. Cea mai recentă expansiune într-o nouă piaţă datează din 2008, când germanii inaugurau primele magazine din Ungaria.
Grupul din care face parte compania este - alături de Aldi Nord – unul dintre cele mai mari lanţuri de discount din Europa, operând aproximativ 5.100 de magazine în nouă ţări, cu Germania şi Statele Unite ale Americii în topul importanţei.
Formatul de discount operat de Aldi Sud s-a dovedit popular mai ales în ultimii ani de recesiune economică, punând presiune pe jucători cu tradiţie în unele pieţe europene cum ar fi Tesco în Marea Britanie sau Carrefour în Franţa.
Vorbind despre posibila expansiune în Italia, specialiştii europene spun că Aldi Sud ar putea beneficia şi de pe urma unor aspecte ca:
- Italia este o piaţă foarte fragmentată, cu mulţi operatori – internaţionali, locali, moderni şi tradiţionali, cei din urmă deţinând o cotă de 16% din vânzările pieţei de retail alimentar. Cel mai mare jucător este Coop Italia, urmat de Conad. De asemenea, trebuie luat în calcul şi că preţurile în Italia sunt relativ ridicate, ceea ce pentru un jucător precum Aldi ar însemna că există o oportunitate de a genera margini puternice;
- Italia încă este în plin proces de recuperare după criza financiară. În termeni reali, cheltuielile per capita au scăzut cu 11% din 2007 încoace, iar analiştii de la Planet Retail estimează că nu se va reîntoarce la nivelul pre-criză mai devreme de 2020. Este încă un atu pe care un discounter agresiv precum Aldi ar putea să îl monetizeze;
- Nordul Italiei este foarte diferit de Sud. Potrivit informaţiilor din piaţă, Aldi intenţionează să se focuseze pe partea de nord a ţării care este o regiune industrializată, modernă, cu standarde mai ridicate de viaţă spre deosebire de sudul Italiei. Cel mai probabil Aldi va pătrunde pe piaţă via Hofer, divizia care operează în pieţele vecine Austria şi Slovenia. Nordul ar putea astfel fi aprovizionat foarte uşor astfel şi Aldi nu ar fi obligat să ridice o structură logistică locală încă de la început;
- Competiţia încă nu este atât de acerbă. Lidl a intrat în Italia acum peste 20 de ani însă chiar şi aşa rămâne un jucător mic. La fel se poate spune şi în dreptul discounterului german Penny sau al operatorului local de magazine de acelaşi profil Eurospin care deţine doar 2% din piaţă;
- Momentul potrivit şi locul potrivit. Potenţialul de expansiune al lui Aldi în pieţele europene unde este deja prezent se apropie de apogeu. Mai devreme sau mai târziu, Aldi va fi nevoit să o ia pe urmele mult mai aventuroşilor de la Lidl şi să se uite la noi pieţe. Italia ar putea să fie un loc potrivit unde să fie testate apele în ceea ce priveşte viitoarele expansiuni.
Sursa foto: theguardian.com