Dulciurile și cosmeticele, în topul cadourilor de 1 și 8 Martie

Nouă din zece români din mediul urban intenționează să ofere cadouri cu ocazia zilelor de 1 și 8 Martie, florile, mărțișoarele, dulciurile și produsele cosmetice fiind cele mai căutate cadouri, potrivit studiului CAWI-Bus realizat de compania Exact Cercetare și Consultanță luna aceasta.

Chestionați în legătură cu persoanele pentru care intenționează să cumpere cadouri, bărbații au mai întâi de toate grijă de soție/parteneră (84%) și de mamă/soacră (81%). Colegele sunt luate în calcul de numai unu din doi bărbați. Mama/soacra se regăsește pe lista priorităților și în cazul femeilor (87%), aceasta fiind urmată de prietenă (58%) și de colegă (42%).

Tinerii intenționează să ofere cadouri mamelor/soacrelor (95%), amicelor (58%), colegelor (50%) și bunicelor (45%). Odată cu înaintarea în vârstă, scade însă procentul persoanelor care intenționează să ofere cadouri și se schimbă și ierarhia destinatarilor. Astfel, cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani intenționează să ofere un cadou mamei/soacre i în procent de 69%, soției/partenerei în procent de 59%, iar fiicei/fiicelor în procent de 56%.

Ce cadouri vor oferi românii de 1 și 8 Martie

Cu ocazia sărbătorilor primăverii, românii din mediul urban intenționează să ofere în procent de 89% flori. Pe poziția a doua se situează mărțișoarele (86%), iar pe cea de-a treia, dulciurile (71%). De asemenea, mai mult de jumătate dintre români (535), vor să ofere cadou produse cosmetice și/sau de produse de îngrijire corporală.

Dacă ne referim la categoria dulciurilor, se observă faptul că opt din zece persoane s-au orientat către bomboanele de ciocolată (atât simple, cât și umplute). Pralinele sunt cele pentru care vor opta circa șapte din zece  respondenți, în timp ce șase din zece români intenționează să ofere tabletele de ciocolată De subliniat faptul că una din trei persoane care intenționează să ofere dulciuri de 1 și 8 martie le iau în calcul pe cele făcute în casă, iar unu din cinci români, pe cele Bio. Pralinele sunt preferate de persoanele tinere (75% vs 58%), în timp ce bomboanele fondante de persoanele cu vârste cuprinse între 30-39 de ani (36%  vs  26% în cazul tinerilor). Pentru batoanele de ciocolată optează mai degrabă bărbații decât femeile (30%  vs  24%).

Milka și Heidi, primele poziții în topul preferințelor

Principalele mărci de dulciuri către care se vor orienta cei care intenționează să ofere bomboane de ciocolată, praline sau trufe cu ocazia sărbătorilor primăverii sunt: Milka (78%), Heidi (65%), Poiana (46%) și Kandia (46%). Milka și Heidi sunt preferate de persoanele mai tinere (18-39 ani), în timp ce Poiana și Kandia de persoanele mai în vârstă (40-60 ani). Privind de această dată spre venitul respondenților, se constată că persoanele cu un venit lunar mai mic de 800 de lei se orientează spre Poiana ( 57% / vs / 46% media naționala) și Primola (46% / vs / 32% media națională).

În ceea ce privește mărcile de ciocolată tablete pe care intenționează românii să le achiziționeze cu ocazia zilelor de 1 și 8 Martie se remarcă faptul că Milka și Heidi se mențin în continuare pe primele 2 poziții în topul preferințelor (cu 79% și 56%). Pe locul al treile în topul preferințelor se află brandul Schogetten, care reprezintă opțiunea a circa unu din doi respondenți (54%). Către aceste trei branduri se orientează mai ales femeile, aceeași afirmație putând fi făcuta și în cazul Anidor (16%  vs  4% bărbați). Pentru  Primola optează mai ales persoanele cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani (42%  vs  32% media națională), în timp ce persoanele de peste

40 de ani sunt mai orientate către: Poiana (63%  vs  43% tineri), Kandia (55%  vs  38%  tineri) și Toblerone (42%  vs  27% tineri). Raportându-ne de această dată la venitul cumpărătorilor, cei cu un venit mediu și scăzut preferă mărcile Schogetten și Kandia, în timp ce cei cu un venit lunar de peste 2000 lei, mărcileToblerone și Cote d’Or.

Hypermarketul și supermarketul , principalul loc de achiziție al dulciurilor oferite

Chestionați în legătură cu locul de achiziție al dulciurilor pe care intenționează să le ofere, aproximativ unu din doi români a declarat că vor cumpăra din hypermarketul, iar patru din zece au optat pentru supermarket.

Interesant este faptul că femeile preferă hypermarketul (53% vs  42% bărbați), în timp ce bărbații se duc mai degrabă la supermarket (46%  vs  33% femei). Se constată diferențe și atunci când analizăm intenția de cumpărare în funcție de categoriile de vârstă ale cumpărătorilor. Astfel, persoanele între 18-39 de ani preferă hypermarketul, în timp ce cei cu vârste cuprinse între 40-60 de ani sunt orientate mai degrabă către supermarket.

„Privind spre cele două principale categorii de magazine identificate, acestea sunt preferate pentru categorii și branduri diferite de dulciuri. Astfel, hypermarketul este mai degrabă luat în considerare pentru bomboane de ciocolată - simple sau umplute, trufe și bomboane fondante, în timp ce pentru batoanele de ciocolată de observă o orientare în mai mare măsura spre supermarket”, afirmă Ștefan Andrei, Marketing Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Dacă ne raportăm la brandurile de bomboane, trufe și praline, se constată faptul că Milka este menționat într-o mai mare măsură în relație cu supermarketul (84%  vs  77%). La rândul lor, mărcile care sunt achiziționate cu predilecție din hypermarket sunt: Cote d’Or (34 %  vs  24%), After Eight (34%  vs  15%) și Lindt (23%  vs  15%).
În ceea ce privește locul de achiziție al ciocolata tablete, se remarcă o mai mare orientare către hypermarket pentru brandul Toblerone (36%  vs  24%). La rândul său, supermarketul este preferat în cazul brandurilor Poiana (57%  vs  44%), Kandia (47%  vs  38%) și Primola (35%  vs  25%).

34% dintre români intenționează să aloce un buget cuprins între 30-50 de lei pentru dulciuri

Bărbații intenționează să aloce bugete mai mari cadourilor reprezentate de dulciuri, comparativ cu femeile. Astfel, 22% dintre aceștia menționează bugete cuprinse între 70-100 lei (cu 7% peste procentul înregistrat în rândul femeilor), iar 15% au un buget de peste 100 de lei (cu 8% mai mult decât procentul femeilor care menționează această sumă).

Tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani sunt cei mai orientați spre bugete cuprinse între 30-50 lei (42%), aceștia fiind urmați de persoanele de 30-39 de ani (34%).

Acest buget este menționat pe prima poziție și de respondenții cu vârste cuprinse între 40-60 de ani în procent de 26%, la egalitate cu cel cuprins între 70-100 lei. În plus, această categorie de vârstă este cea mai dispusă să aloce bugete de peste 100 lei pentru dulciuri cu ocazia zilelor de 1 și 8 martie: 14% (procent de două ori mai mare decât cel înregistrat în cazul tinerilor de 18-29 de ani).

Studiul vizează valul de februarie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvență lunară de Exact Cercetare și Consultanță. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1018 respondenti, dintre care 883 intenționează să ofere cadouri de 1 și 8 martie și 627 intenționează să achiziționeze dulciuri cu aceste ocazii. Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat via internet.

Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
Alimentele, cadourile și cosmeticele, în topul achizițiilor de sărbători
În topul categoriilor de produse pe care românii le vor cumpăra pentru sărbătorile de iarnă se află mâncarea/ alimentele de bază (97%),...
Jumătate dintre români și-au schimbat comportamentul de utilizare a cosmeticelor în pandemie
Jumătate dintre români și-au schimbat comportamentul de utilizare a cosmeticelor în pandemie
În contextul pandemiei, utilizarea produselor cosmetice și de îngrijire personală a suferit modificări pentru jumătate dintre românii din...