Discounterul Mere își pregătește intrarea pe o nouă piață europeană
Discounterul rus Mere, prezent și pe piața locală, își continuă dezvoltarea la nivel european și țintește extinderea pe piața din Marea Britanie. Astfel, discounterul, care pe piața din Rusia operează sub brandul Svetofor, a lansat deja website-ul și este in căutarea primelor locații, fiind în discuții avansate cu proprietari de spații comerciale și agenți ai acestora.
Potrivit The Grocer, Mere are pe lista scurtă patru locații, prima unitate comercială urmând să fie deschisă luna viitoare în Preston. Acest prim magazin va fi urmat de alte locații în Castleford (Nordul Angliei), Mold și Caldicot. Potrivit informațiilor publicate, discounterul speră să găsească mai multe locații potrivite pentru extindere.
Mere a deschis primul birou din Europa pe piața locală, în 2017, primele magazine fiind deschise un an mai târziu. Însă planurile de expansiune nu s-au oprit la piața locală, discounterul fiind activ și pe piața din Germania, Polonia, Serbia și Ucraina. În plus, retailerul a deschis recent birouri de achiziții în Bulgaria, Italia, Spania și Grecia.
De la lansarea în orașul siberian Krasnoyarsk în urmă cu 10 ani, Torgservice, proprietarul Mere, a devenit un retailer de importanță națională în Rusia, cu magazine în Moscova și Kaliningrad, fiind în top 10 cei mai importanți jucători pe această piață. Retailerul este prezent în Rusia, Kazahstan, Belarus și China, sub brandul Svetofor, operând peste 800 de magazine.
Compania are un model de business diferit, sortimentația fiind alcătuită din circa 1.200 de produse, prețul acestora fiind cu 20-30% mai jos decât cel al competitorilor, susțin reprezentanții Mere.