Delhaize renunță la conceptul Fresh Atelier
Delhaize, parte a grupului Ahold Delhaize, renunță la conceptul inovator Fresh Atelier lansat la începutul anului 2019 pe piața din Belgia. Astfel, cele 10 magazine pe care retailerul le opera vor fi remodelate în alte formate. Cauza principală a acestei decizii? Criza provocată de coronavirus, dar și evoluția nevoilor consumatorilor, au anunțat reprezentanții Delhaize.
Prin lansarea acestui concept de magazine, obiectivul retailerului a fost de a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor aflați în căutarea unor spații proaspete, flexibile și practice în care să-și facă cumpărăturile. Deși Fresh Atelier a fost recompensat cu premiul Mercure de Comeos pentru cel mai inovator concept de retail în 2019, reprezentanții companiei au ajuns la concluzia că în noua normalitate indusă de Covid-19, formatul nu mai răspunde nevoilor viitoare ale cumpărătorilor, astfel că s-a luat decizia închiderii magazinelor.
„Într-adevăr, vorbim despre o orientare a consumatorilor către locațiile de proximitate, însă produsele on-the-go au avut de suferit din cauza mobilității reduse a clienților, lucru care a avut un efect negativ asupra magazinelor Fresh Atelier. Comportamentul de cumpărare al clienților noștri s-a schimbat în această perioadă de criză și credem că nu vom reveni la obiceiurile de cumpărare dinainte de Covid-19 în perioada următoare și nici în anii următori”, se arată în comunicatul de presă transmis de companie.
În ceea ce privește planurile de viitor, deși Delhaize anunțase că va bifa peste 200 de deschideri Fresh Atelier până la finalul lui 2021, retailerul va continua extinderea pe segmentul de proximitate, însă sub alte formate.
Delhaize are o experiență de peste 150 de ani în comerț. În 2016 compania a decis să-și unească forțele cu olandezii de la Ahold, un alt jucător puternic în piață. Astăzi, Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri din retailul alimentar, deservind peste 50 de milioane de consumatori din întreaga lume, în cele peste 6.900 de magazine de diferite formate. Anul trecut, Ahold Delhaize a avut vânzări nete cumulate de peste 66 de miliarde de euro.