Delhaize renunță la conceptul Fresh Atelier

Delhaize, parte a grupului Ahold Delhaize, renunță la conceptul inovator Fresh Atelier lansat la începutul anului 2019 pe piața din Belgia. Astfel, cele 10 magazine pe care retailerul le opera vor fi remodelate în alte formate. Cauza principală a acestei decizii? Criza provocată de coronavirus, dar și evoluția nevoilor consumatorilor, au anunțat reprezentanții Delhaize. Delhaize renunță la conceptul Fresh Atelier

Prin lansarea acestui concept de magazine, obiectivul retailerului a fost de a veni în întâmpinarea nevoilor consumatorilor aflați în căutarea unor spații proaspete, flexibile și practice în care să-și facă cumpărăturile. Deși Fresh Atelier a fost recompensat cu premiul Mercure de Comeos pentru cel mai inovator concept de retail în 2019, reprezentanții companiei au ajuns la concluzia că în noua normalitate indusă de Covid-19, formatul nu mai răspunde nevoilor viitoare ale cumpărătorilor, astfel că s-a luat decizia închiderii magazinelor.

„Într-adevăr, vorbim despre o orientare a consumatorilor către locațiile de proximitate, însă produsele on-the-go au avut de suferit din cauza mobilității reduse a clienților, lucru care a avut un efect negativ asupra magazinelor Fresh Atelier. Comportamentul de cumpărare al clienților noștri s-a schimbat în această perioadă de criză și credem că nu vom reveni la obiceiurile de cumpărare dinainte de Covid-19 în perioada următoare și nici în anii următori”, se arată în comunicatul de presă transmis de companie.

În ceea ce privește planurile de viitor, deși Delhaize anunțase că va bifa peste 200 de deschideri Fresh Atelier până la finalul lui 2021, retailerul va continua extinderea pe segmentul de proximitate, însă sub alte formate.

Delhaize are o experiență de peste 150 de ani în comerț. În 2016 compania a decis să-și unească forțele cu olandezii de la Ahold, un alt jucător puternic în piață. Astăzi, Ahold Delhaize este unul dintre cele mai mari grupuri din retailul alimentar, deservind peste 50 de milioane de consumatori din întreaga lume, în cele peste 6.900 de magazine de diferite formate. Anul trecut, Ahold Delhaize a avut vânzări nete cumulate de peste 66 de miliarde de euro.
 

Proprietarul Mega Image deschide un hub tehnologic în București
Proprietarul Mega Image deschide un hub tehnologic în București
Ahold Delhaize anunță lansarea unui hub de tehnologie în București: AD/01. Prin această lansare, compania își propune să atragă peste 250...
Ahold Delhaize și Tesco lansează un fond de investiții comun
Ahold Delhaize și Tesco lansează un fond de investiții comun
Ahold Delhaize și Tesco, alături de alți trei retaileri importanți, au lansat un fond de investiții comun prin care targetează start-up-uri...
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Afacerile Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, sub presiune în 2023
Grupul Ahold Delhaize, care deține în România brandul Mega Image, a închis anul 2023 cu o scădere semnificativă a veniturilor nete. După cum...
Ahold Delhaize vizează o creștere a businessului prin achiziții
Ahold Delhaize vizează o creștere a businessului prin achiziții
Retailerul Ahold Delhaize va profita de actualul context pentru a crește businessul prin achiziții, a afirmat Frans Muller, CEO-ul companiei....
Ahold Delhaize achiziționează un supermarket online din Statele Unite
Ahold Delhaize achiziționează un supermarket online din Statele Unite
Ahold Delhaize, grupul care deține magazinele Mega Image din România, a achiziționat supermarketul online FreshDirect din New York, Statele...
Fresh Atelier sau cum definește Delhaize ultra-proximitatea
Fresh Atelier sau cum definește Delhaize ultra-proximitatea
Delhaize a lansat recent un nou concept de retail prin care începe ofensiva urbană pe piața din Belgia. Descris de presa locală ca fiind...